עליות בסיום המסחר באירופה; עלייה באינפלציה בגוש האירו

מדד הדאקס הגרמני חצה את רף ה-12,000 נקודות לראשונה מאז אפריל 2015 ■ מאקרו: האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-1.8% בינואר, מעל הצפי בשוק ■ שיאים חדשים אמש בוול סטריט ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות, על רקע המגמה החיובית שחתמה את המסחר אתמול בוול סטריט. המדדים המובילים בוול סטריט שברו אמש שוב שיאים חדשים ועלו בממוצע ב-10% מאז נבחר טראמפ לנשיאות ארה"ב. מדד הדאקס הגרמני חצה היום את רף ה-12 אלף נקודות לראשונה מאז אפריל 2015. 

 

 "וול סטריט היא כעת דוגמה מצוינת לאמרת המסחר הידועה 'המגמה היא חברתך'", ציינו ב-CMC Markets.

המשקיעים באירופה מתמקדים כעת בדוחות הכספיים ובנתוני המאקרו. בגרמניה פורסם היום מדד ה-IFO, שבוחן את הסנטימנט העסקי בכלכלה הגדולה באירופה. המדד טיפס בפברואר לרמה של 111 נקודות, בעוד בשוק ציפו לקריאה של כ-109 נקודות.

בהמשך פורסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו בחודש ינואר, שהצביע על עלייה של 1.8% בקצב שנתי באינפלציה, מעל התחזיות בשוק. למעשה, זו הפעם הראשונה מזה 4 שנים שבה אף אחת מ-19 מדינות גוש האירו לא דיווחה על ירידה באינפלציה. 

בבריטניה פורסם האומדן השני של צמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי של 2016, שהצביע על קצב צמיחה של 0.7% בעוד בשוק ציפו לקצב של 0.6%.

עונת הדוחות באירופה נמצאת בישורת האחרונה. לפני פתיחת המסחר דיווחה ענקית התרופות באייר (Bayer) על ירידה של 26% ברווח הנקי ברבעון הרביעי ב-2016 ל-453 מיליון אירו. זאת לעומת 613 מיליון אירו ברבעון המקביל ב-2015.

קבוצת  Lloyds Banking דיווחה על עלייה חדה ברווחים וחברת התעופה איירבאס דיווחה על צניחה של כ-66% ברווחים ברבעון הרביעי.

נעילה חיובית בבורסות אסיה. 

 

המשקיעים באסיה בפרט ובעולם כולו ממתינים למימוש ההבטחות הכלכליות של נשיא ארה"ב טראמפ לרפורמות מיסוי והפחתות רגולציה - תקוות שהתפתחו עוד בזמן הקמפיין לנשיאות וגרמו לראלי המרשים לאחר הבחירות.

מניות טושיבה  בלטו לחיוב על רקע דיווחים אתמול כי החברה מחפשת לגייס לפחות 8.8 מיליארד דולר ממכירת נתח משמעותי מעסקי שבבי הזיכרון שלה.

ראקוטן ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה על תוכנית רכישה חוזרת של מניותיה. החברה הצהירה כי תרכוש חזרה 8.4% ממניותיה, עד לסכום מקסימלי של 100 מיליארד ין יפני.

ענקית הכרייה BHP Billiton  הודיעה כי רווחיה החצי שנתיים זינקו בחדות ל-3.24 מיליארד דולר, אך עדיין פספסו את התחזיות לרווחים בהיקף של 3.4 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]