הידרדרות: מאות עובדי פלאפון הפגינו מול לשכת המנכ"ל

יו"ר הוועד: "הם לוקחים משכורות במאות אלפים ומושכים דיבידנדים בעשרות מיליונים" ■ הנהלת החברה: "פלאפון חותרת לסיום הסכסוך בהקדם האפשרי"

אסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי פלאפון
אסיפת ועד עובדי פלאפון / צילום: עובדי פלאפון

פיצוץ במשא-ומתן בין הנהלת פלאפון לוועד עובדי חברת הסלולר. בתום 14 ימי צינון של סכסוך העבודה על רקע סירובה של ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי חדש בחברה, מאות מהעובדים נטשו את המוקדים ואת המשרדים ומפגינים בקומת ההנהלה מול משרד המנכ"ל.

יו"ר ועד העובדים בפלאפון, ברק לוי, מסר: "מי שלוקח משכורת במאות אלפי שקלים בחודש והנהלה שמושכת דיבידנדים של עשרות מיליונים - אין להם תוקף מוסרי לסרב להגדלת תקציב הרווחה לעובדים המשתכרים 30 שקל לשעה. אנחנו נערכים להחרפת העיצומים שטרם נראו בחברת פלאפון".

פלאפון סיימה את הסכם העבודה הקיבוצי עם העובדים בסוף 2016, וכל הניסיונות להאריך את ההסכם עלו בתוהו. החברה נמצאת במצב לא פשוט, כמו כל חברות הסלולר בישראל, וההנהלה מתעקשת שאין כל אפשרות מבחינתה להעניק את מה שהעניקה בשנים קודמות, כשהיה יותר כסף בקופה. לפי הנהלת פלאפון, נדרשים קיצוצים בחברה, אך לא בתנאי העובדים ובמצבת. 

מנגד, העובדים סבורים כי ניתן להתייעל מבלי לפגוע בזכויותיהם, ומזכירים כי החברה-האם בזק ממשיכה לחלק דיבידנדים במיליארדי שקלים.

הנהלת פלאפון נקטה עד כה מסר מתון, מתוך ניסיון לא להחריף את המשבר מול ועד העובדים. ההנהלה מנסה להסביר לוועד כי לא ניתן לקשור בין פלאפון לבזק, וכי המצב של פלאפון נגזר ישירות ממצב השוק. לפי הנהלת פלאפון, אם מצב החברה ישתפר, היא תהיה מוכנה לשקול להיטיב עם העובדים, אולם כרגע זה לא מה שקורה. 

מפלאפון נמסר: "החברה נמצאת כעת בתנופה ובהתחדשות. ועד העובדים בפלאפון פנה לסכסוך עבודה בעקבות המשא-ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי. חשוב להדגיש כי לחברה אין כל כוונה להרע את תנאי העובדים, והמשא-ומתן טרם הבשיל לכדי הסכם חדש בשל דרישות שאינן עולות בקנה אחד עם יכולותיה הפיננסיות, שכן החברה חייבת להישאר יציבה בשוק סוער. לנגד עיני החברה עומדות טובת עובדיה ולקוחותיה, היא פועלת למנוע כל פגיעה בשירות וחותרת לסיום הסכסוך בהקדם האפשרי".