"סטארט-אפ נולד": תחרות על השקעה בחברות בתחום הבריאות

חממת eHealth Ventures, שותפות של מכבי, קליבלנד קליניק, מדיסון פארמה, קרן SCI הסינית ואמג'ן אשר עוסקת במיזמים בתחום הבריאות הדיגיטלית, בחרה גם בדרך יצירתית לבחינת סטארט-אפים, בנוסף למסלול הרגיל

חממות טכנולוגיות נוהגות בדרך כלל להעביר את הסטארט-אפים שפונים אליהן דרך תאריך ארוך, מסודר וגם קצת משעמם של בדיקת נאותות - לפני הצטרפות החברות לחממה. חממת eHealth Ventures, שותפות של מכבי, קליבלנד קליניק, מדיסון פארמה, קרן SCI הסינית ואמג'ן אשר עוסקת במיזמים בתחום הבריאות הדיגיטלית, בחרה גם בדרך יצירתית לבחינת סטארט- אפים, בנוסף למסלול הרגיל. מדובר בתחרות סטארט-אפים בפני פאנל של שופטים מומחים מטעם חמשת השותפים.

הסטארט-אפ הזוכה בתחרות צפוי להפוך לחלק מן החממה ולקבל השקעה של 2.5 מיליון שקל, בתנאים המקובלים של תוכנית החממות של רשות החדשנות (לשעבר משרד המדען הראשי), אליה שייכת חממת eHealth Ventures. המהלך כפוף לאישור רשות החדשנות. ייתכן שסטארט-אפים נוספים שישתתפו בתחרות, מעבר לזוכה במקום הראשון, ישתלבו בחממה.

טלאור זק"ש, מנכ"ל החממה, מסביר: "התחרות מהווה חלק מן ההשקה של החממה. רצינו לערוך אירוע השקה לא מעונב, שלא מורכב רק מנאומים של השותפים.

"כמו כן, בפורמט של תחרות יש לנו אפשרות להציג חברות רבות מול נציגים בכירים של השותפים שלנו תוך זמן קצר, מה שלא יכול להתאפשר בתהליך בדיקה קלאסי. זהו סיכון מסוים כי נצטרך להכריז על מנצח גם ללא התהליך הקלאסי, אבל אנחנו מקווים כי חוכמת ההמונים המשולבת של השותפים שלנו תאפשר בחירה נכונה". במקביל, החממה כבר מתקדמת במו"מ עם שתי חברות שעברו את הבדיקה בדרך הקלאסית.

התחרות תתמקד במספר תחומי עניין של השותפים בחממה: הנגשת המידע וניהולו לחולים ולבני משפחותיהם, מערכת היחסים בין הרופא למטופל, הטיפול במחלות כרוניות (כמו בריחת סידן או אי ספיקה לבבית) ומנועי צמיחה חדשים התחום המידע הקליני - ניהול, שימור ושימוש בו - כל זאת באמצעות כלי הרפואה הדיגיטלית.