קוטלר ווילנר מכרו 4.5% מארקו לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל

השניים מכרו בימים האחרונים מניות בכ-60 מיליון שקל ■ לאחר מהלך העליות הפנטסטי של מניית חברת תחנות הדלק בארה"ב, "שווים" כיום קוטלר ווילנר יותר מחצי מיליארד שקל כל אחד במניות ארקו

צמד בעלי השליטה בחברת ארקו , המנכ"ל אריק קוטלר ושותפו האמריקאי מוריס וילנר, מימשו ביומיים האחרונים נתח ממניותיהם בחברה בתמורה כוללת של כ-60 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". מניית ארקו, הפועלת בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב, ביצעה מהלך עליות פנטסטי של כ-900% בחמש השנים האחרונות, המשקף להחזקותיהם של קוטלר ווילנר בחברה שווי נוכחי של יותר מחצי מיליארד שקל כל אחד.

המכירה שביצעו השניים נעשתה לפי מחיר מניה של 1.9 שקל - נמוך ב-4% ממחיר השוק של המניה הבוקר, המשקף לארקו שווי חברה של כ-1.4 מיליארד שקל. בסך הכול מכרו וילנר וקוטלר לשתי חברות ביטוח כ-4.5% ממניות ארקו - עיקר המכירה על-ידי וילנר, שנהנה מתמורה של כ-45 מיליון שקל, והיתר על-ידי קוטלר, שקיבל עבור מניותיו כ-15 מיליון שקל. לאחר המכירה נותרו קוטלר ווילנר עם כ-67% ממניות ארקו - וילנר עם כ-32% מההון וקוטלר עם כ-35%. את המכירה ביצעה עבור השניים חברת ברק קפיטל חיתום.

מכירת המניות של צמד בעלי השליטה בארקו בוצעה ככל הידוע לצורך הגדלת החזקות הציבור במניות החברה ל-30%, וזאת לאחר כניסתה של רפורמת המדדים של הבורסה לתוקף וכניסתה של ארקו למדד ת"א 125 ות"א 90 בעקבות כך. בדצמבר האחרון הצליחה ארקו להבטיח את כניסתה למדדים אלה לאחר שביצעה המרה יזומה של אג"ח למניות, שהגדיל את החזקות הציבור בחברה לרף של יותר מ-25%, וכחלק מכך המירו וילנר וקוטלר אג"ח שהוחזקו על-ידיהם בהיקף כספי כולל של כ-21 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של ארקו מתרכז בשותפות GPM, הפועלת בתחום פעילות תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. קוטלר, כעומד בראש החברה, הוביל להתרחבות משמעותית בפעילות זו בשנים האחרונות, ועם השלמתה הצפויה של עסקה שעליה דיווחה מוקדם יותר החודש לרכישת 92 תחנות דלק בארה"ב תמורת 163 מיליון דולר, צפויה GPM לחלוש על פעילות של הפעלה ואספקת דלקים ליותר מ-1,100 אתרים הפרושים על פני 18 מדינות ברחבי ארה"ב.

בתחילת השנה השלימה ארקו מהלך להכנסת קרן ההשקעות האמריקאית הרווסט לשותפות ב-GPM. במסגרת ההסכם בין הצדדים רכשה הרווסט יחידות השתתפות חדשות של GPM תמורת 47.5 מיליון דולר מידי ארקו ומידי שותפתה ב-GPM, קרן ההשקעות האמריקאית דיווידסון קמפנר (DK). נוסף על כך רכשה הקרן קרוב ל-3% יחידות השתתפות רגילות של GPM תמורת 15 מיליון דולר.

בסך הכול קיבלה הרווסט לידיה כ-10% מהונה של GPM תמורת 63 מיליון דולר, במהלך המשקף ל-GPM שווי של כ-630 מיליון דולר, וזאת לאחר שארקו רכשה את השליטה בה ב-2011 לפי שווי של כ-30 מיליון דולר בלבד.