מדטרוניק: ההסכם שלנו עם מזור מתקדם טוב מן המתוכנן

מאז ההסכם באמצע 2016 לרכישת המערכת של החברה הישראלית, עלתה מניית מזור ב-110%

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

"ההסכם שלנו עם חברת הרובוטיקה מזור מתקדם טוב מן המתוכנן. הרופאים שאנחנו עובדים מולם, מאוד מתעניינים ברעיון של טכנולוגיות שמשפרות את ביצועיהם ובהשתלבות של רובוטיקה בתוך גישה זו", כך אמר הומן הקאמי, סמנכ"ל בחברת מדטרוניק, בשיחת הוועידה לרגל פרסום דוחות התאגיד אתמול. מניית מזור רובוטיקה  עלתה ב-110% לשווי חברה של 1.98 מיליארד שקל מאז חתימת ההסכם באמצע 2016.

מדטרוניק  הסבירה את האופן שבו מזור משתלבת בתוכנית הכללית שלה בתחום ניתוחי עמוד השדרה. מדטרוניק ניגשת לתחום מתוך פעילותה הקיימת והנרחבת בתחום השתלים, כשבשנים האחרונות היא מקיפה את השתלים שלה ב"טכנולוגיות מסייעות", לדבריה, שנועדו לשפר את ההשתלה וכך גם לעזור למדטרוניק למכור יותר שתלים

בין הטכנולוגיות המסייעות נמצאות טכנולוגיות הדמיה, ניווט, כלים ניתוחיים ורובוטיקה. בזכות הגישה הזו, חלה צמיחה בתחום עמוד השדרה במדטרוניק, עדיין ללא קשר למזור, כפי שהבהיר הקאמי בשיחה. "הדבר שמלהיב אותנו ביותר במזור, הוא התוכנה שלה לתכנון הניתוח לפני התחלתו, במקום במהלכו, כפי שנעשה היום. בנוסף, הרכיב הרובוטי גם ישפר מעט את היכולת להשיג תוצאות עקביות בניתוחים".

מדטרוניק רוצה בלעדיות?

על-פי גישה זו, נראה כי מדטרוניק רואה שילוב אינטגרלי של הטכנולוגיה של מזור בתוך סל הטכנולוגיות שהיא מציעה לרופאיה. עד סוף 2017 מדטרוניק צריכה להחליט האם היא מבקשת בלעדיות על הטכנולוגיה של מזור, ובתמורה לרכוש ממזור מאות מערכות במשך ארבע שנים.

מזור רשמה ב-2016 צמיחה משמעותית בהכנסותיה על רקע ההסכם עם מדטרוניק, שחייב את מדטרוניק בשלב הראשון להזמין 25 מערכות MazorX, שחלקן כבר הוזמנו בשני הרבעונים האחרונים. בזכות זו הכנסות מזור צמחו ב-39% ל-36.4 מיליון דולר, ולחברה כבר יש צבר הזמנות של 21 מערכות (לעומת 62 שנמכרו בכל 2016). החברה עדיין הפסדית וב-2016 כולה רשמה הפסד של 18 מיליון דולר, למרות הצמיחה בהכנסות, בשל עלויות ייצור ושיווק שגדלו על רקע השקת המוצר החדש של החברה.

ברבעונים הקרובים ניתן יהיה לראות באיזה קצב מדטרוניק מחדשת את ההזמנות למכשירי MazorX ולוקחת על עצמה יותר ממאמצי השיווק של המוצר, וזאת לקראת ההכרעה בעניין מימוש האופציה לבלעדיות על הטכנולוגיה של מזור.