חברי הנהלת ישראכרט המשתייכים לבנק הפועלים יעזבו את הבנק

העזיבה - בעקבות הנחיית בנק ישראל לבצע הפרדה בין עובדי החברה

חברי הנהלת ישראכרט המשויכים רשמית לבנק הפועלים, יעזבו את הבנק - כך נודע ל"גלובס". מתוך עשרת חברי הנהלת ישראכרט, שבעה מנהלים ובראשם המנכ"ל רון וקסלר הם למעשה עובדי בנק הפועלים ש"הושאלו" לחברת כרטיסי האשראי.

נזכיר שבאחרונה עבר בכנסת חוק שטרום שלפיו יופרדו חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ולאומי קארד מהבנקים הגדולים. החברות המופרדות אמורות להפוך למתחרות בבעלים שלהן בעיקר בתחום ההלוואות, וקיימת גם אופציה שיהפכו לבנק בעצמן. אלא שלבנקים יש שלוש שנים עד לביצוע המכירה, ובמסגרת תהליך החקיקה עלה החשש כי יתפתח ניגוד עניינים ביחסים בין הבנקים לחברות בתקופת הביניים הזו.

על כן, לפני כשלושה חודשים המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר הנחתה את הבנקים לוודא כי בחברות כרטיסי האשראי יעבדו רק עובדים של החברות ולא עובדי בנק, וכן שתפקיד היו"ר של החברות והדירקטורים לא יהיו מנהלים מהבנק האם. לבנקים יש עד סוף חודש מארס להשלים את התהליך.

כתוצאה מההנחיה, הורה מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו לוקסלר לדבר עם מנהלי ישראכרט המועסקים רשמית בבנק, כדי שיבחרו אם להישאר בישראכרט כעובדי החברה או לחזור לבנק הפועלים. כאמור, כל שבעת המנהלים, ובהם וקסלר העדיפו לבחור להישאר בישראכרט, ולהתנתק מבנק הפועלים, והם צפויים לפרוש בקרוב מהבנק.