פייסבוק מרגלת אחריכם - ועכשיו אתם גם יכולים לדעת מתי ואיך

הכירו את DATA SELFIE - תוסף חדש שמאפשר לכם להציץ אל "מאחורי הקלעים" של פעילות פייסבוק, ומציג בפניכם, במספרים ובצבעים, את כל המידע שקולטת ואוספת עליכם הרשת החברתית תוך ביצוע אנליזה על החשבון שלכם

TRANSFERWISE , פייסבוק/ קרדיט: shutterstock
TRANSFERWISE , פייסבוק/ קרדיט: shutterstock

האם תהיתם פעם כיצד פייסבוק אוספת את המידע עליכם? פייסבוק ולא רק היא מבצעת מעין ריגול אחר כל פעילות שאתם מבצעים ויודעת איפה אתם נמצאים, עם מי אתם נמצאים בקשר, מהם ההעדפות שלכם בנוגע לאוכל, קניות, בחירת בן זוג וגם דעות פוליטיות. באמצעות המידע הזה היא יכולה לכוון את המידע שמגיע אליכם, את הפרסומות שהיא בוחרת ובעצם לכוון במידה רבה את כל האינפורמציה שאתם צורכים.

האם היא בוחרת לכוון את האינפורמציה כדי להעשיר את עולמכם בדברים שאתם באמת מתחברים אליהם או האם היא משתמשת באותה אינפורמציה כדי לשתול את מה שהיא רוצה במוחכם. זו כבר שאלה בפני עצמה.

בכל אופן, אם מרגלים אחריכם כך - חשבו מי שעומדים מאחורי האפליקציה DATA SELFIE - כדאי מאוד שתכירו את האויב. דטה-סלפי הוא תוסף קוד-פתוח חינמי לדפדפן הכרום שעוזר למשתמש לגלות כיצד אלגוריתמים בעלי בינה מלאכותית מאתרים ומעבדים את פעילויות הפייסבוק של המשתמש ושואבים מידע על אישיותו והרגליו.

האפליקציה מנתחת ומפענחת את הנתונים בעזרת אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית ומציגה את כל המידע המצטבר באופן נגיש ואינטואיטיבי, כך שתדעו בדיוק איך מתבצע המעקב אחריכם ומה המידע המופק מפעילותכם ברשת.

כעת, כשתדעו בדיוק מה יודעים עליכם - תוכלו גם להחליט עד כמה אתם נחשפים, מה אתם חושפים ולמי.