משרד התקשורת יקצה תדרים; החברות דורשות הפחתת אגרות

המשרד עורך היום שימוע למפעילים לקראת הקצאת תדרים ומבקש לשמוע את דעתם על אופן ההקצאה והביקושים ■ עד כה המפעילים ביקשו שלא יקצה, בטענה כי אין להם כסף לשלם על אגרות התדרים הכרוכות בשימוש בהם

משרד התקשורת מקדם הקצאת תדרים נוספת למפעילי הסלולר והיום הוא עורך שימוע פרונטלי שבו הוא מבקש לשמוע את עמדותיהם. המשרד מעוניין לשחרר את תדרי ה- 2,600 מגה הרץ לכל המפעילים, שאלו תדרים שהוא כבר רצה לשחרר במסגרת מכרז התדרים האחרון לדור הרביעי, אך לא שיחרר בגלל שהמפעילים ביקשו שלא יקצה בטענה שאין להם כסף לשלם עבור אגרות התדרים הכרוכות בשימוש בהם.
אגרות התדרים הופכות להיות בעיה מרכזית מאד עבור החברות הסלולריות ונראה שמשרד התקשורת מתכוון לפעול כדי להקטין את התשלום, שכן בסופו של דבר מדובר במס שמגולגל לצרכנים. משרד האוצר קיבל פניות בנושא אך עד כה נרשמה התנגדות מצידו להפחתה בתעריפי האגרות, אלא שמצוקת החברות הסלולריות הולכת וגוברת והן מפחיתות השקעות - מה שגורם לכך שישראל נמצאת בפיגור משמעותי בהשקעות בתשתיות תקשורת ביחס לעולם, והנושא הופך להיות בעיה לאומית.
תדרי ה-2,600 נחשבים לפחות "איכותיים" מאשר התדרים הנמוכים יותר (ככל שהתדר יותר נמוך הוא מתפרס טוב יותר וחודר טוב יותר לתוך מבנים ואז נדרשים פחות אתרים לכיסוי שטח נתון), אך תדרים אלו נחוצים כעת ויהיו נחוצים גם בעתיד יותר ויותר, לקראת שדרוגי הרשתות וכניסת הדור החמישי וטכנולוגיות הדור החמישי והאינטרנט של הדברים (IOT).