וויקס רוכשת את DeviantArt מלוס אנג'לס ב-36 מיליון דולר

בעקבות הרכישה מעלה החברה את תחזית ההכנסות והגבייה ל-2017 ■ "שמחים להציע את הכוח של הפלטפורמה של Wix למיליוני האמנים ב-DeviantArt"

חברת WIX , המספקת שירותי בנייה ועיצוב של אתרי אינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים, לא מסתפקת בצמיחה האורגנית המהירה שלה. וויקס מדווחת היום (ה') כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא המניות של חברת DeviantArt, אחת מקהילות האונליין הגדולות בעולם, המוקדשת לאומנים, מעריצי אמנות ומעצבים, תמורת 36 מיליון דולר במזומן, הכוללים התחייבויות של כ-3 מיליון דולר.

בוויקס מציינים כי הרכישה מייצרת לחברה הזדמנויות צמיחה באפיקי מפתח הכוללים פיתוח מוצר, הכרה במותג וגידול פוטנציאלי בטראפיק.

עוד מציינים בוויקס כי בעקבות העסקה החברה תספק למשתמשי DeviantArt גישה נוחה לכלים שפותחו ב-WIX, שעוצבו במיוחד כדי לעזור לאמנים בצמיחה ליצור ולהציג קריאייטיביות ולבנות את המותג שלהם באינטרנט. במקביל, לאנשי הקריאייטיב ולמעצבים של Wix, תהיה גישה לקהילה של DeviantArt המונה עשרות מיליוני אמנים מכל הסוגים.

אתר DeviantArt גדל באופן אורגני כבר למעלה מעשור. הקהילה באתר, המונה למעלה מ-40 מיליון משתמשים רשומים, פרסמה למעלה מ-325 מיליון יצירות ייחודיות של אומנות מקורית.

בעקבות הרכישה, בכוונתה של Wix להשקיע בפיתוח והגדלת הקהילה והפלטפורמה של DeviantArt, לרבות חווית המשתמש בדסקטופ, במוצרי המובייל ובאפליקציית המובייל שלה.

כחלק מהרכישה יצטרף אנג'לו סוטירה, מנכ"ל ושותף מייסד של DeviantArt, לצוות ההנהלה של Wix. החברה תמשיך לפעול מהמטה שלה בלוס אנג'לס, וכל עובדיה יצטרפו ל-Wix.

"במהלך 16 שנות ההיסטוריה שלה, DeviantArt בנתה קהילת אונליין מרשימה, לויאלית, מעורבת מאוד, המייצרת באופן קבוע אמנות מרהיבה ועיצובים", אמר אבישי אברהמי, מנכ"ל ושותף מייסד של Wix. "הקהילה של DeviantArt מוכשרת, איתנה ורעבה למומחיות מוצר נוספת. אנחנו מבינים את ההתלהבות שלהם, חולקים את החזון הקריאייטיבי שלהם ושמחים להציע את הכוח של הפלטפורמה של Wix למיליוני האמנים שלהם".

בעקבות הרכישה צופים כעת בוויקס כי הכנסות החברה ב-2017 יגדלו בכ-8 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת שסיפקה הנהלת החברה בשבוע שעבר, ויסתכמו בכ-418 מיליון דולר. תחזית הגבייה מתעדכנת וגדלה בכ-9 מיליון דולר ל-461-467 מיליון דולר השנה.

לפני שבוע דיווחה החברה מתל אביב, ששווייה בנאסד"ק הגיע ל-2.8 מיליארד דולר לאחר זינוק של 232% במניה בשנה האחרונה, על הכנסות של 84 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016 - צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. הרווח למניה על בסיסNon-GAAP הסתכם ב-6 סנטים (רווח של 2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל). האנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות של 81.6 מיליון דולר ורווח של 3 סנטים למניה ברבעון - כך ששני הנתונים היו גבוהים מהצפי.

ב-2016 כולה רשמה וויקס גידול של 43% בהכנסות, לרמה של כ-290 מיליון דולר, ואילו ההפסד הנקי שלה על בסיס GAAP הסתכם ב-47 מיליון דולר, לעומת הפסד של 51 מיליון דולר ב-2015. תזרים המזומנים החופשי צמח ב-149% בשנה שעברה, והגיע לכ-36 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף 2015 מזומנים בהיקף של 93 מיליון דולר - צמיחה של 148% לעומת סוף 2015.