מגמה מעורבת בסיום המסחר בוול סטריט; הדאו בשיא חדש

שר האוצר של ארה"ב סטיב מנוחין רמז כי הממשל מתכנן להעביר רפורמת מס משמעותית לכל היותר עד אוגוסט ■ טסלה בלטה במסחר לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות מעורבות

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות ארה"ב התנהל היום (ה') בתנודתיות ובסיומו של יום הסתיים במגמה מעורבת, לאחר ששר האוצר האמריקאי סטיב מנוחין רמז היום כי הממשל מתכוון להכריז על רפורמת מס גדולה לכל היותר עד אוגוסט. בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת וכך גם בורסות אסיה. נתוני המאקרו ועונת הדוחות המשיכו להשפיע על כיוון השווקים.

 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב במגמה מעורבת, על רקע פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד, מהם עולה כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח של הפד מעריכים כי הריבית תעלה בטווח הקרוב, זאת חרף אי הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הבית הלבן. 

במרכז העניין היו היום הראיונות שנתנו בכירי ממשל אובמה ואובמה עצמו. שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוחין שפך היום מעט אור בכל הנוגע למדיניות הכלכלית של ממשל טראמפ. מנוחין אמר בראיון ל-CNBC כי הוא מעוניין לראות "רפורמת מס משמעותית" עוברת בקונגרס לפני חודש אוגוסט. "אנחנו רוצים לסיים עם זה עד הפגרה באוגוסט", אמר מנוחין והוסיף כי הממשל פועל במרץ מול בית הנבחרים והסנאט כדי למצוא פשרה ולתכנן את הרפורמה. שר האוצר אמר עוד כי הממשל מתמקד במסים המוטלים על בעלי השכר הבינוני בארה"ב ובהקלות למערכת העסקית.

שוק החוב הגיב בעליות לדבריו של מנוחין: מחירי האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב עולים והתשואה יורדת לרמה של כ-2.4%. הדולר דווקא נחלש מול המטבעות המובילים. 

מחיר הנפט עולה לאחר שפורסם כי מלאי הנפט עלו ב-600 אלף חביות בלבד, זאת לעומת התחזיות המוקדמות שצפו עלייה של 3.4 מיליון חביות ובהמשך לעלייה של 9.5 מיליון חביות בשבוע לפני. נתון לא טוב נוסף שפורסם הערב הוא תביעות דמי האבטלה השבועיות שעלו ל-244 אלף לעומת התחזית שעמדה על 242 אלף והנתון הקודם שעמד על 238 אלף. 

אתמול דיווחה יצרנית הרכב החשמלי טסלה  צפויה לבלוט במסחר לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות מעורבות ברבעון הרביעי של 2016. החברה רשמה הפסד של 121 מיליון דולר או 78 סנט למניה ברבעון הרביעי, בעוד בשוק ציפו להפסד נמוך יותר של 53 סנט למניה. מכירות החברה הסתכמו ב-2.28 מיליארד דולר, עלייה לעומת 1.21 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2015 ומעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.16 מיליארד דולר.

היום ידווחו לאחר הנעילה בין היתר באידו , גאפ  ו-HP .