נמחקו הירידות בוול סטריט; המדדים סגרו בעליות

ירידות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים איכזבו בעוד וסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה יותר מהתחזיות ■ HP איכזבה אמש את השוק

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בירידות שערים אולם לקראת סיום המסחר נמחקות הירידות והמדדים סגרו בעליות, אמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, כשמדד הדאו ג'ונס העפיל לשיא חדש. לקראת תחילת המסחר שיקפו החוזים העתידיים על הדאו ירידות של 100 נקודות אולם המסחר נפתח בירידות מתונות הרבה יותר שנמחקות לקראת סיום המסחר.

 

שם המשחק בימים האחרונים (ובימי המסחר הספורים שנותרו עד ליום שלישי אז יישא דברים נשיא ארה"ב בקונגרס) הוא המדיניות המאקרו כלכלית של הממשל החדש. טראמפ צוטט אתמול ברוייטרס שבכוונתו להגדיל את ארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב ושר האוצר שלו אמר כי בכוונת הממשל להפחית מיסים למעמד הביניים.

טראמפ, יש לזכור, הבטיח בקמפיין הבחירות שלו שיגדיל משמעותית את ההוצאה על תשתיות, כל זה עולה כסף והרבה ואם נוסיף לכך הפחתת מיסים הרי שרמזים על דרך מימון ההשקעות האלה סיפק שר האוצר שאמר שהממשל שוקל הנפקות אג"ח ל-50 ו-100 שנים. 

כלומר, אם נתייחס ברצינות לדברי הנשיא הרי שהוא ילווה כסף (והרבה) כדי לעמוד בהבטחות שלו, דבר שהשוק לא אוהב למרות שבטווח הקצר כולם ייהנו מהבום הזה. בכל מקרה עדותו של טראמפ בקונגרס ביום שלישי תהיה הפעם הראשונה בה יאלץ לחשוף תוכנית קצת יותר סדורה לכלכלה האמריקאית מעבר לאמירות כלליות שלא אומרות הרבה.

בנאום פוליטי שנשא הערב נשיא ארה"ב חזר על האמירות שלו לפיהן יפחית מיסים, יפרסום מהסכם הסחר הטראנס פסיפי ויעבור למדיניות סחר דו צדדית. המשקיעים שאבו אנרגיה מהנאום והזרימו ביקושים לשווקים. 

"שיאים חדשים בוול סטריט כבר לא מפתיעים. להיפך, הם בהדרגה מגבירים את העצבנות. אף אחד לא יודע מתי ואיך הסיפור הזה ייגמר", ציינו הבוקר ב-London Capital Group.

כאמור, נשיא ארה"ב טראמפ צפוי לספק פרטים נוספים אודות תכנית קיצוצי המס של ממשלו, בהופעה ביום ג' הקרוב בפני הקונגרס. ביום ו' הבא צפויים לנאום גם יו"רית הפד ג'נט ילן, וסגנה סטנלי פישר.

"עדות טראמפ בקונגרס מאוד חשובה. המשקיעים יחכו לראות האם טראמפ ישמור על הטון המאוד אופטימי שלו, או שינסה לנהל ציפיות", ציינו ב-ADS Securities.

מכירות הבתים החדשים לחודש ינואר פורסמו ועמדו על 555 אלף לעומת התחזיות שצפו עלייה ל-574 אלף בתים לאחר קריאה של 536 אלף בתים חדשים בחודש דצמבר 2016. באותה שעה יפורסם גם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש פברואר שעלה ל-96.3 נקודות גבוה מהתחזיות המוקדמות שצפו עלייה ל-96 נקודות וקריאה של 95.7 נקודות בינואר.

עונת הדוחות נמשכת, והיום דיווחו, בין היתר, פוט לוקר  וג'יי.סי. פני  שריכזה עניין לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים אולם הודיעה שתסגור 140 סניפים בארה"ב. 

חברת ה-IT היולט פאקרד  (HP) איכזבה את השוק אמש כשדיווחה על מכירות נמוכות מהצפי וחתכה את תחזית הרווח לשנה הפיסקלית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]