טראמפ בנאום פוליטי: "אני מייצג את ארה"ב לא את העולם"

טראמפ בכנס רפובליקני הבהיר הנשיא כי הוא מחויב לפני הכול לארצו ■ "אין דבר כזה המנון או דגל גלובלי", אמר טראמפ והבהיר כי ימנע מקיצונים מוסלמים להיכנס לארה"ב

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד נשא הערב (ו') נשיא ארה"ב נאום בפני השדולה השמרנית בארה"ב, והדגיש שוב ושוב את נאמנותו ומחויבותו לאינטרסים הכלכליים והביטחוניים של ארה"ב. "שיתוף בינלאומי הוא חשוב, אבל אין דבר כזה המנון גלובלי או דגל גלובלי", אמר טראמפ . "אני מייצג את ארה"ב, לא את העולם כולו. יש מחויבות אחת שמאחדת את כולנו והיא המחוייבות לארה"ב".

בנאומו התייחס טראמפ גם לאיום הטרור והבהיר כי ימנע מקיצונים מוסלמים להיכנס לארצו, לצד הבטחה להשמיד את ארגון דאע"ש. "לא יסטיסו אותנו ממסלולנו, גם אם זה אומר שאקבל סיקור תקשורתי עוין", אמר הנשיא. "תראו מה קורה בעולם, פריז היא כבר לא פריז, תראו מה קרה בשוודיה, לא ניתן שזה יקרה גם לנו. לעולם לא נתנצל שאנו שומרים על ביטחונם של אמריקנים".

מלבד טרוריסטים ומהגרים, תקף טראמפ גם את התקשורת בארצו ובעיקר את השימוש של עיתונאים במקורות חסויים. "לא צריך להרשות לעיתונאים להשתמש במקור אלא אם כן הם מציינים את שמו", אמר הנשיא, אך הבהיר כי אינו נגד התקשורת כולה, אלא רק נגד "התקשורת של החדשות המזויפות", לדבריו.

 

טראמפ נגד ה-FBI: "לעצור את ההדלפות"

חידוש המתקפה של טראמפ נגד התקשורת מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום דיווחה רשת CNN האמריקנית כי ה-FBI סירב לבקשת הבית הלבן להכחיש בפומבי את הדיווחים על קשרים לכאורה שניהל הנשיא טראמפ ומקורביו עם בכירים רוסים. על פי הפרסום, בכירים בבית הלבן פנו לבולשת הפדרלית בדרישה הפומבית לאחר שדווח כי בשיחות פנימיות טענו אנשי הבולשת כי הדיווחים על הקשר אינם מדוייקים.

הקשר הישיר בין הבית הלבן ל-FBI נחשב לחריג והפרה של נהלים משום שמתנהלת חקירה בנושא. הקשרים של מטה טראמפ עם בכירים רוסים עלה לכותרות בעקבות חשיפה לפיה היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין ניהל קשר אסור, ואף שיקר לגביו עם שגריר רוסיה בזמן ואחרי קמפיין הבחירות לנשיאות, מה שהוביל להתפטרותו.

בעקבות הפרסום, תקף הנשיא את הבולשת הפדרלית והאשים אותה שאינה מסוגלת לעצור הדלפות של מידע ביטחוני לתקשורת, גם כשהן מגיעות מתוך הארגון. "ה-FBI לחלוטין לא מסוגל לעצור את מדליפי הביטחון הלאומי שמחלחלים לתוך זרועות הממשל זה זמן רב", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר האישי שלו. "הם אפילו לא מסוגלים למצוא את המדליפים מתוך ה-FBI עצמו. מוסרים לתקשורת מידע מסווג שעשוי לפגוע קשות בארה"ב. למצוא (את המדליפים) מיד".