לקראת תערוכת הסלולר בברצלונה: אלה ההשקות שצפויות

תערוכת MWC  תיפתח מחר: סמסונג תיעדר מההשקות הגדולות כדי להשיק בחודש הבא את מכשיר הדגל שלה הגלקסי S8 באירוע נפרד ■ LG תשיק את מכשיר הדגל שלה ה-G6

סלולר / צילום: רויטרס
סלולר / צילום: רויטרס

מחר (ב') תיפתח תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה (MWC) בהשתתפות מאות חברות מכל העולם ומאות אלפי משתתפים שמגיעים על מנת לבדוק את מד הדופק של תעשיית הסלולר. זו התערוכה שאליה מגיעים כל ענקי התעשייה (מלבד אפל) כדי להציג את המגמות החשובות שילוו אותנו בשנה הבאה, ואת הטרנדים שהמפעילים הגדולים בעולם יהמרו עליהם.

מלבד הפגנת הכוח של היצרנים הגדולים כמו אריקסון, נוקיה, וואווי, אינטל, קוואלקום, סיסקו ועוד, התערוכה בולטת בדרך כלל בהשקות המכשירים שלה. השנה תיעדר מההשקות הגדולות סמסונג שמתכננת להשיק בחודש הבא את מכשיר הדגל שלה הגלקסי S8, שלדעת בכירים שראו אותו מדובר במכשיר שהוא קפיצת מדרגה ביכולות שלו, כך שאחרי המשבר שחוותה החברה במהלך השנה האחרונה עם הגלקסי נוט 7, היא שמה את כל יהבה על המכשיר החדש ולכן שומרת אותו להשקה נפרדת. סמסונג עומדת להשיק טאבלט חדש.

בהיעדר השקת מכשיר מצד סמסונג, הרי שאת גולת הכותרת של השקות המכשירים אנחנו צפויים לראות מצד המתחרה הקוריאנית LG, שתשיק את מכשיר הדגל שלה לשנה הבאה ה-G6. במכשיר, שפרטים רבים ממנו כבר פורסמו, נתלות תקוות רבות לאחר שהמכשיר הקודם ה-G5 לא ענה על הציפיות הרבות שנתלו בו מבחינת מכירות. LG היססה לתקן מיידית את מה שלא עבד, ובמכשיר החדש היא נסוגה מרעיון המודולריות שלא תפס ולפיו ניתן לחבר למכשיר התקנים חיצוניים מסוגים שונים.

 

מה שחדש במכשיר הוא שהוא מגיע בגודל של 5.7 אינטש, דומה לגודל של המכשיר המוצלח שהשיקה לפני מספר חודשים ה-V20 המיועד לשוק העסקי. המכשיר יהיה עמיד למים ואבק, ועקב כך הוא מגיע עם סוללה שלא נשלפת. חידוש נוסף שכבר פורסם הוא היחס בו יוצג המסך. ברוב הסמארטפונים היחס הוא 16:9 כמו בפורמט קולנועי, וב-6G הוא יהיה 18:9, שמותח מעט יותר את התצוגה ואף מאפשר להציג מסך מפוצל לשניים. המכשיר יגיע עם אותו מעבד הקיים בדגם הקודם סנאפדרגון 821, וזאת מפני שעל פי השמועות בשוק הסלולר סמסונג רכשה את כל מלאי המעבדים החדשים של קוואלקום סנאפדרגון 835 שמיועדים לגלקסי S8.

במקביל צפויות השקות גם של וואווי הסינית וגם מצד HTC וסוני. וואווי תשיק את המכשיר החדש שלה P10 שמחליף את ה-P9 שהגדיל את מכירות החברה בארץ והיווה פריצת דרך מבחינת ההצהרה של וואווי לשים דריסת רגל בשוק העולמי. צפוי כי וואווי תמשיך את שיתוף הפעולה שלה בתחום המצלמות עם חברת לייקה. המכשיר יגיע עם מסך באיכות משופרת בגודל של 5.2 אינטש ועם מעבד מדגם Kirin 960. כמו בפעם הקודמת וואווי ככל הנראה תשיק גם גרסת מכשיר גדולה יותר מדגם P10 פלוס בגודל של 5.5 אינטש.

כמו תמיד לישראל יש נוכחות בולטת בתערוכה, דרך ארגון ה-IMA ודרך מכון היצוא. הביתן הלאומי הרשמי של ישראל מאורגן זו השנה השמינית על ידי מכון היצוא ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. בביתן מציגות כ-165 חברות ישראליות כ-65 פיזית, ועוד 100 במיזם האפליקציות. הביתן בנוי משלושה מתחמים: ביתני תצוגות, שולחנות מפגשים, חנות האפליקציות. שטח הביתן הלאומי כ-520 מ"ר. למעלה מ-3,000 מפגשים עסקיים צפויים להתקיים במהלך התערוכה עם מקבלי החלטות בכירים מחברות סלולר מובילות, יצרניות מכשירים, חברות אינטגרציה, יצרני ציוד ותשתיות, חברות מכשור לביש ועוד ביניהן: orange ,BT ,Mercedes ,Gramin, Ericsson, Huawei, RTL ,ZTE, נטפליקס, גוגל, סקייפ, חיוואווי, ZTE, JCDecaux כמו גם מפעילים סלולאריים רבים כגון: TELE2 , טלפוניקה, דויטשה טלקום, ורייזון, סופטבנק ועוד.

התערוכה תעמוד השנה בסימן הדור החמישי בסלולר. היצרנים הגדולים יראו מוכנות מלאה ליישום הדור החמישי שככל הנראה יהיה זמין בהמשך השנה וב-2018 באופן מושלם יותר. היצרנים הגדולים מציגים את הפתרונות שלהם לדור החמישי מכיוון שהצפי שלהם הוא שהרשתות יתקשו לעמוד בעומסים ובביקושים לאינטרנט סלולרי ולכן אי אפשר לחכות להשלמת התקינה שצפויה לקראת 2020.

אינטל תציג מודם ראשון לדור החמישי. המודם יאפשר העברת נתונים במהירות שעולה על 1 גיגה-ביט לשנייה. לדברי אינטל מודם המסוגל להעביר נתונים במהירות כזו צפוי להאיץ את הפיתוח של מכונות אוטונומיות, בתים ובניינים חכמים, מערכות לערים חכמות, יישומי ענן מתקדמים ושימושים תעשייתיים שונים במערכות תשתית בריאות ועוד.

עניין רב ירכז תחום האינטרנט של הדברים (IOT), פתרונות לבית חכם מוצגים בשפע, וכן ניתן יהיה לראות פתרונות ענן שמאפשרים למפעילים להעביר יותר ויותר משאבים לענן וירטואלי לניהול הרשת הסלולרית ומעניקים גמישות גדולה יותר בחלוקת העומס ברשת.