מנרב פרויקטים נערכת לגיוס של 100 מ' ש' בהנפקת מניות ראשונית

זוהי הנפקת IPO שלישית בבורסת תל-אביב מתחילת 2017, אחרי ההנפקות שביצעו רציו ונובולוג - מה שעשוי לבשר על שינוי מגמה חיובי

אברהם קוזינצקי / צילום: רפי קוץ
אברהם קוזינצקי / צילום: רפי קוץ

שוק ההנפקות הראשוניות בבורסה המקומית (IPO) מדשדש אמנם כבר זמן רב, וזרם החברות החדשות המצטרפות לזירת המסחר המקומית דליל במיוחד, אבל תחילתה של 2017 מספקת סימנים ראשונים של אופטימיות - עם שלוש חברות חדשות בבורסה בתוך פחות מחודשיים.

מה שאולי עשוי לסמן שינוי כיוון, התחיל עם הנפקתה של שותפות רציו פטרוליום בחודש שעבר, שגייסה במהלך ינואר כ-117 מיליון שקל, ואליה הצטרפה מפיצת התרופות נובולוג, שביום חמישי האחרון השלימה גיוס של כ-280 מיליון שקל באמצעות הצעת מכר של בעלי השליטה, קרן פימי ואהוד פוזיס.

כעת עומדת על הפרק כבר הנפקת הון ראשונית שלישית מתחילת השנה - הפעם של חברת הנדל"ן מנרב פרויקטים, שהשלב המוסדי בה מתוכנן לצאת לפועל מחר (יום שני), וכפי הנראה, השלב הציבורי יתקיים לקראת סוף השבוע.

מנרב פרויקטים, המרכזת את פעילותה בתחום הייזום בישראל של חברת הנדל"ן מנרב, שנמצאת בשליטתו של היו"ר אברהם קוזניצקי, מתכננת לגייס כ-100 מיליון שקל, לפי שווי חברה מינימלי אפקטיבי של 275 מיליון שקל לפני הכסף. את ההנפקה מובילה דיסקונט חיתום והנפקות.

בהתחשב בהנפקות האקוויטי הקודמות שבוצעו בשוק ההון, והחיפוש של המשקיעים אחר תשואה בעולם של ריביות אפסיות, ניתן להעריך כי קיימת סבירות גבוהה ששווי החברה יעלה על מחיר המינימום, שלפיו מבקשת מנרב לבצע את ההנפקה.

מנרב פרויקטים הוקמה על ידי קבוצת מנרב ב-1998, והיא מוחזקת על ידה כיום במלואה. החברה עוסקת בייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים. נכון להיום, החברה עוסקת בתכנון, ייזום והקמת כ-2,850 דירות, וב-2016 מכרה 224 דירות בהיקף כספי של כ-338 מיליון שקל. במנרב מציינים כי החברה מתמקדת בטווחי מחיר של שוק משפרי הדיור (Middle market), עם דירות במחירים ממוצעים של 1.5-2.5 מיליון שקל.

הכנסותיה של מנרב פרויקטים בתשעת החודשים הראשונים של 2016 צמחו ב-23% ל-341 מיליון שקל, וזאת בהשפעת מועד מסירת הדירות, בהתאם לכללי החשבונאות. הרווח הנקי של החברה לתקופה זו עלה ב-19% ל-29 מיליון שקל. הונה העצמי הסתכם ב-292 מיליון שקל, והיו לה התחייבויות שוטפות בסך 520 מיליון שקל.

במסגרת הפרויקטים הבולטים שהחברה מבצעת כיום, הנושאים ברובם את השם מנרב בקומבינציות שונות, פועלת מנרב פרויקטים בחיפה, בעכו, בירושלים, בחולון ובבאר יעקב. בחברה מעריכים כי בשנים הקרובות היא תכיר בגין פרויקטים בביצוע בהכנסות בהיקף של כ-1 מיליארד שקל וברווח גולמי של כ-172 מיליון שקל.

מתרשים החזקותיה של קבוצת מנרב עולה כי מלבד תחום הייזום בישראל, מנרב פרויקטים מחזיקה גם במנרב אינווסטמנטס, הפועלות בתחום הייזום לבנייה בהונגריה, וגם מחזיקה בחברות מנרב תשתיות ומי מנשה, המפעילות מכונים לטיהור מי שפכים (מט"שים) בשיטת B.O.T (בנה-הפעל-העבר). כמו כן, היא בעלת מפעל בגזר לייצור מוצרים מפרופילי P.V.C באמצעות מנרב תשתיות.

האב יו"ר, הבן מנכ"ל

בטיוטת התשקיף לקראת ההנפקה מזכירה מנרב כי החלה לבחון את מכירת פעילות המט"שים כדי להתמקד בפעילות הליבה, וכי היא ממשיכה לבחון אפשרויות למכירת השליטה במנרב תשתיות, לאחר שעסקה שקידמה באחרונה מול חברת אוה"ה (אוצר התיישבות היהודים לא יצאה לפועל.

מנכ"ל מנרב פרויקטים הוא בנו של קוזניצקי - דרור קוזניצקי, שעלות העסקתו ב-2015 הסתכמה ב-1.4 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי של 69 אלף שקל צמוד למדד, רכב בעלות חודשית של 8,000 שקל והוצאות נוספות. קוזניצקי האב משמש יו"ר מנרב פרויקטים, ועלות העסקתו ב-2015 הסתכמה ב-1.1 מיליון שקל.

נוסף על כך, שילמה מנרב פרויקטים קרוב ל-8 מיליון שקל לחברה האם - מתוכם תשלומי ריבית של יותר מ-4 מיליון שקל, דמי ניהול של 3.3 מיליון שקל ודמי שכירות של 460 אלף שקל.

מנרב אחזקות, החברה האם, נסחרת בבורסה בשווי של כ-510 מיליון שקל, אחרי קפיצה של יותר מ-40% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

בתחילת החודש פרסם בית ההשקעות ווליו בייס (אחד החתמים המלווים את ההנפקה) המלצה חיובית למניית מנרב, עם מחיר יעד גבוה ביותר מ-60% ביחס לשווייה באותו מועד. בווליו בייס העריכו כי השלמת הנפקתה של מנרב פרויקטים "תציף ערך משמעותי לקבוצה".

מנרב פרויקטים

שנת הקמה: 1998

תחום פעילות: ייזום פרויקטים למגורים, לרבות מסחר הנלווה למגורים

היקף פעילות נוכחי: תכנון, ייזום והקמת כ-2,850 דירות

מנכ"ל: דרור קוזניצקי

היקף גיוס מתוכנן בהנפקת הון ראשונית:

100 מיליון שקל

שווי חברה אפקטיבי מינימלי: 275 מיליון שקל (לפני הכסף)