רווחים של כ-18 מיליון ש' לבנק יהב; התשואה על ההון 7.1%

תיק האשראי לציבור של הבנק זינק במיליארד שקל לכ-9 מיליארד שקל ■  דוד בן דוד, יו"ר הדירקטוריון: "הבנק השלים תוכנית חומש מאתגרת ועמד בכל היעדים; בפני הבנק עומדת תוכנית חומש חדשה מאתגרת"

בנק יהב סיים את הרבעון הרביעי של השנה עם רווחים של כ-18 מיליון שקל. בשנת 2016 הסתכם הרווח הנקי בכ-84 מיליון שקל, עלייה של 7% בהשוואה לרווחי שנת 2015. רווחי הרבעון הרביעי היו גבוהים בכ-45% מהרווחים ברבעון הרביעי של 2015.

במהלך 2015, יש לציין, מימש הבנק תיק אג"ח שהניב לו רווח חד פעמי של 42.3 מיליון שקל. התשואה על הונו של הבנק הסתכמה ב-2016 ב-7.1%.

היקף האשראי לציבור עלה בשנה החולפת במיליארד שקל והסתכם בכ-9 מיליארד שקל כשפיקדונות הציבור בבנק עלו בכ-4% ל-20.3 מיליארד שקל. הכנסות המימון הסתכמו ברבעון הרביעי של השנה ב-134 מיליון שקל לעומת103.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ברבעון הרביעי של השנה הסתכמה ההפרשה לחובות מסופקים ב-7.2 מיליון שקל לעומת 4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ברבעון הרביעי של השנה השיק בנק הפועלים את מערכת המיחשוב החדשה שלו ששיאה היה בחודש ינואר כשהמערכת עלתה לאוויר.

שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב: "אנו מסיימים שלוש שנים של השקעה מאסיבית בפרויקט המחשוב פורץ הדרך שלנו ומציינים עלייה מוצלחת לאוויר באחד בינואר 2017. הצלחנו לעשות זאת מבלי לפגוע כהוא זה בקצבי הצמיחה של הבנק, ואף להגדילם ולשפר את רווחיות הבנק. הדבר מצביע על חוסנו של הבנק ועל יכולתו העתידית לרתום את היכולות הטכנולוגיות והדיגיטליות החדשות במערכת החדשה להרחבה משמעותית של בסיס לקוחותיו".

דוד בן דוד, יו"ר דירקטוריון בנק יהב: "הבנק השלים תוכנית חומש מאתגרת ועמד בכל היעדים שהוצבו בפניו, כשגולת הכותרת כמובן היא העלייה המוצלחת של מערכת המחשוב החדשה לאוויר. בפני הבנק עומדת תוכנית חומש חדשה מאתגרת לא פחות, אולם אני בטוח כי המערכת החדשה תהווה קרש קפיצה לקצבי צמיחה גדולים עוד יותר, ולביסוסו של בנק יהב כאחד מהבנקים הקמעונאיים המשמעותיים במדינה".