גיוס של 7 מיליון דולר לחברת אבטחת המידע הישראלית Fortscale

Fortscale משלימה גיוסים של 23 מיליון דולר מאז הקמתה ■ חברת galigu, הפעילה בתחום המציאות המדומה, תצא לגיוס של 2.5 מיליון דולר

מייסדי galigu, אופיר חזן ונדב זמיר/ צילום: יח``צ
מייסדי galigu, אופיר חזן ונדב זמיר/ צילום: יח``צ

חברות הטק הישראליות ממשיכות לגייס, ומבדיקת "גלובס" עולה כי בינואר-פברואר (פברואר מגיע לסופו הערב בחצות) סך הגיוס עמד על 662 מיליון דולר, כלומר כמעט 700 מיליון דולר, כאשר מסך זה 418 מיליון דולר הוכרז בינואר, והיתר (244 מיליון דולר, נכון לרגע כתיבת שורות אלו) הוכרז בפברואר. כלומר, הקצב מעט הואט אך ייתכן שאחת הסיבות היא שההכרזות בינואר הן פועל יוצא של סגירת עסקאות בדצמבר, סוף של שנה פיסקלית.

כך או אחרת, היום (ג') נודע על 2 התפתחויות בתחום הגיוסים. הראשונה קשורה לחברת סייבר סקיוריטי נוספת והשניה לחברת מציאות מדומה. Fortscale, שפיתחה מערכת המאפשרת לצוותי אבטחת מידע לזהות, לחקור ולעצור עובדים הגונבים מידע רגיש ממערכות ארגוניות, או עובדים שזהותם נגנבה על ידי תוקפים מתוחכמים מחוץ לארגון, גייסה 7 מיליון דולר והשלימה גיוס של 23 מיליון דולר מאז הקמתה. הגיוס, ולא במפתיע, נעשה במקביל להשקת פלטפורמה חדשה לאנליטיות - Presidio, מנוע ה-UEBA הראשון בתעשייה (ראשי תיבות של User and entity behavior analytics), המאפשר לכל מוצרי אבטחת המידע להוסיף באופן אוטומטי יכולות אנליטיות מתקדמות לזיהוי ולחיזוי עובדים הגונבים מידע רגיש מארגונים, או התקפות שחדרו את שלל ההגנות בארגון ועד שימוש פסול בזהויות של עובדים, דבר הנעשה במרבית התקיפות המתקדמות בשנים האחרונות.

"2017 מסתמנת כשנה נוספת של תנופה, בה נמשיך בהתרחבות הפעילות לגיאוגרפיות חדשות ובה התעשייה תיחשף למערכת המאפשרת לכל מוצרי אבטחת המידע גישה אינטימית למנוע אנליזות וללמידת מכונה המזהים התקפות סייבר", מציין עידן טנדלר, מנכ"ל ומייסד משותף של Fortscale.

"אחד מהלקוחות הראשונים של Presidio אמר לנו כי המערכת החדשה הוסיפה מעין שכבת אינטליגנציה מלאכותית למערכות האבטחה שלו וכך שדרג את יכולותיהן ואת האפקטיביות שלהן. אין מחמאה גדולה מזו", מתגאה טנדלר.

ההתפתחות השנייה היא יציאה לגיוס של 2.5 מיליון דולר לחברת מציאות מדומה שנקראת galigu. זו פיתחה מנוע חיפוש והתאמת תכנים אישית הפועל בתוך משקפי מציאות מדומה ונשלט על ידי קול ותנועה.

"כולם מדברים על מציאות מדומה המעניקה למשתמשים את חווית הצפייה והשימוש העוצמתיים ביותר במדיה האלקטרונית של היום. אבל בניגוד מוחלט ואפילו מתסכל ומכעיס לריגוש שבשימוש אמצעי מציאות מדומה, היכולת לחפש ולחוות בו תוכן נוסף מסורבלת", מסבירה galigu בהודעתה.

"לשם כך נדרש המשתמש לצאת מחוויית המציאות המדומה שבה הוא נמצא, להוריד את המשקפיים, לחפש את התוכן במחשב או בסלולר, למצוא אותו, לשים שוב את המשקפיים ולבסוף לנגן את התוכן. galigu מאפשרת חוויית מציאות מדומה מתמשכת ורציפה, בתוך המשקפיים, בצורה אינטואיטיבית וידידותית שפותרת שני כאבים שמורגשים כבר היום, ויורגשו הרבה יותר בהמשך: האחד שייך למשתמשי המשקפיים (קיימים וחדשים) והשני ליצרני התוכן במציאות מדומה".

לדברי מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, אופיר חזן: "המשתמשים מצפים לנוחות ופשטות בכל הקשור לטכנולוגיה להמונים. כך גם משתמשי מציאות מדומה. עד שלא פתרנו את הבעיה, התעשייה כולה הייתה מעוכבת והאימוץ של מציאות מדומה דרך הטלפון הנייד היה איטי ומתסכל. ה-Win-Win שאנחנו יוצרים יאפשר לתעשייה כולה להגיע למסות קריטיות של משתמשים שיאפשרו את מימוש החזון הפוטנציאל האדיר של שוק זה".