LightCyber הישראלית נמכרת לפאלו אלטו תמורת 130 מיליון ד'

החברה מנוהלת ע"י גונן פינק, מראשוני עובדי צ'ק פוינט, בדומה לניר צוק, מייסד פאלו אלטו ■ סכום הרכישה משקף תשואה של פי 4 על הכסף שהושקע בחברה מאז הקמתה

האתר של LightCyber. זיהוי התנהגות התקפית / צילום: אתר החברה
האתר של LightCyber. זיהוי התנהגות התקפית / צילום: אתר החברה

תעשיית אבטחת הסייבר הישראלית מייצרת אקזיט נוסף, צנוע יחסית אך מכובד: LightCyber נמכרת לפאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks) תמורת 130 מיליון דולר.

לפי הודעת פאלו אלטו מהדקות האחרונות, עיקר התמורה היא במזומן, 105 מיליון דולר והיתר במניות. ל"גלובס" נודע כי המרכיב המנייתי יעמוד על 25 מיליון דולר, ולכן סך התמורה היא 130 מיליון דולר.

LightCyber גייסה מהקמתה 32 מיליון דולר - 20 מיליון מתוכם ביוני האחרון - ולכן מדובר בהחזר של פי 4 "על הכסף" - יפה, אך לא גבוה במיוחד, במונחי התעשייה הלוהטת.

LightCyber, שיצאה לדרכה במהלך שנת 2011, הוקמה על ידי גיורא אנג'ל (סמנכ"ל מוצר) ומיכאל מומצ'וגלו (סמנכ"ל טכנולוגיה). בשלוש השנים האחרונות מנהל את החברה גונן פינק, והוא למעשה האיש שחיבר בינה לבין הרוכשת שלה. פינק היה מראשוני העובדים בצ'ק פוינט, ענקית אבטחת המידע הישראלית. פאלו אלטו, נזכיר, הוקמה על ידי ניר צוק (כיום סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה), שגם הוא היה מראשוני העובדים בצ'ק פוינט.

מה הייחוד של LightCyber ומה מצאה בה פאלו אלטו? ובכן, LightCyber פיתחה תוכנה שמאפשרת לאתר התקפות סייבר מתקדמות שמאוד קשה לאתרן בכל האמצעים הישנים יחסית. מכיוון שכיום התוקפים יודעים להתקדם בתוך הרשת בצורה איטית שמאוד מקשה על זיהויים, הטכנולוגיה של LightCyber מאפשרת לאתר גם תוקפים מהסוג הזה בלי ליצור התרעות שווא. אחת הבעיות של תעשיית הסייבר סקיוריטי היא ריבוי התרעות שווא, והפתרון של LightCyber נועד לנטרל התרעות כאלו.

לחברה יש לקוחות בארה"ב, אירופה וישראל, ול"גלובס" נודע כי הכנסותיה השנתיות נעות סביב 10 מיליון דולר.

בעלת המניות הגדולה בחברה היא קרן ההון סיכון באטרי (Battery) ואילו בעלת המניות השנייה בגודלה היא קרן ההון סיכון הישראלית גלילות קפיטל. גלילות קפיטל מתמחה בחברות סייבר סקיוריטי, ולפי הידוע היא השקיעה ב-LightCyber בערך 4 מיליון דולר - ותקבל כעת 27 מיליון דולר.

האנג'ל הכי גדול בחברה הוא שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט וגורו סייבר סקיוריטי. לקרמר יש בערך 12% מההון, כלומר הוא יקבל 16 מיליון דולר.

LightCyber היא החברה השנייה שפאלו אלטו רוכשת בישראל. הראשונה הייתה Cyvera אותה רכשה בתחילת 2014 תמורת 88 מיליון דולר במזומן, והיתר במניות. אז המרכיב המנייתי היה שווה 112 מיליון דולר, אך מכיוון שמניית פאלו אלטו  הכפילה פי 2 את שוויה מאז, כנראה שהוא שווה היום הרבה יותר. פאלו אלטו נסחרת כרגע לפי שווי של 14 מיליארד דולר.