רוח גבית מהנשיא טראמפ: עליות חדות בסיום באירופה

טראמפ נשמע מתון בנאום מצב האומה וקרא מספר פעמים לאחדות האומה ■ הוא ענה על ציפיות המשקיעים ודיבר על ההרחבה הפיסקאלית, ההשקעה בתשתיות והפחתת המסים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, על רקע נאום מצב האומה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והנעילה השלילית אתמול בוול סטריט. המסחר בניו יורק נפתח בעליות כששיאים חדשים נשברים.

 

הנשיא האמריקאי "סיפק את הסחורה" מבחינת המשקיעים ודיבר בהרחבה על התוכניות הכלכליות, ביניהן השקעה בתשתיות והפחתת המסים.

בנאום הראשון שלו בקונגרס, טראמפ נשמע מתון בהרבה מאשר בנאום ההשבעה וקרא מספר פעמים לאחדות האומה. הוא הדגיש את החשיבות של הברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) אך נותר תקיף בעניין הסחר.

הנשיא האמריקאי ענה על ציפיות המשקיעים והתייחס לתוכניות שלו להפחית מסים ולהקל את הרגולציה העסקית.  טראמפ הכריז על "בניית האומה מחדש": "אבקש מהקונגרס לאשר חקיקה שתניב השקעות בסך טריליון דולר בתשתיות, השקעות שימומנו בהון פרטי וציבורי ושייצרו מיליוני מקומות עבודה חדשים". 

ענקית האנרגיה האיטלקית Eni  דיווחה היום על רווח של 340 מיליון אירו ברבעון האחרון של השנה, זאת לעומת הפסד נקי ברבעון המקביל ב-2015.

ועוד חדשות: על פי דיווחים בתקשורת, יצרנית הרכב פורד שוקלת קיצוץ של 1,100 משרות בבריטניה.

באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות שערים. היחלשות הין היפני מול הדולר תרמה לסנטימנט החיובי בבורסת טוקיו, שבלטה לחיוב. מניות היצוא היפניות ריכזו עניין, נציין את טויוטה, סוני ופנסוניק.