החברה שתזכיר לכם מתי לקחת תרופה גייסה 14.5 מיליון דולר

Medisafe, שגייסה מהקמתה 21.5 מיליון דולר, פיתחה אפליקציה לניהול נטילת תרופות במטרה להקטין את עלויות הבריאות

את מצעד גיוסי הטק של חודש מארס פותחת חברה ששייכת לסקטור פחות דומיננטי בתעשיית הטק הישראלי, מה שנקרא בעגה המקצועית Healthcare IT, כלומר טכנולוגיות מידע שמיועדות לסקטור הבריאות. החברה היא Medisafe בת החמש, שגייסה 14.5 מיליון דולר בסבב C והשלימה מהקמתה גיוס של 21.5 מיליון דולר. את החברה הקימו האחים עומרי ורותם שור שקיבלו את הרעיון להקמתה לאחר שאביהם ביצע בטעות נטילת תרופות כפולה שהובילה למקרה חירום רפואי, וכך השניים לקחו על עצמם את המשימה לפתח פתרון לבעיה זו.

Medisafe פיתחה פלטפורמה לניהול נטילת תרופות שהיא כרגע המובילה העולם, וזו בין היתר מאפשרת לאדם שנוטל תרופות באופן קבוע לקבל התראה לתרופות שעליו לקחת, במועדים שהוא קובע מראש. לדברי החברה, פלטפורמה זו פותרת על ידי התאמה אישית של ממשק המשתמש את רוב הסיבות לאי נטילת תרופות, ומסייעת למשתמשיה ליטול את תרופותיהם בהתמדה ובאופן בטוח וכך פותרת את בעיית ההתמדה (Non-adherence), הידועה כאחת המורכבות בעולם הרפואה בשל ריבוי הסיבות ההתנהגותיות לאי-נטילת תרופות.

מהודעת החברה עולה כי בארה"ב לבדה בכל 4 דקות בממוצע מת מטופל כתוצאה מאי התמדה, אי נטילה או נטילה שגויה, "ומעבר לאובדן האנושי המצער, הנטל על מערכת הבריאות כתוצאה מבעיה זו מוערך במאות מיליוני דולרים בשנה". כמו כן, ההפסד השנתי של חברות התרופות כתוצאה מאי נטילה מוערך בכ-637 מליון דולר ומביא את סך עלויות הבריאות המוערכות למעל טריליון דולר בשנה בארהב לבדה.

"במחקרים רבים הוכח שנטילת תרופות נכונה חיונית לשיפור מדדי הבריאות של המטופל ומובילה לירידה בעלויות הבריאות וירידה באשפוזים חוזרים של מטופלים", נאמר בהודעה. "מחקרים אלו הובילו לכך שמערכת הבריאות הממשלתית האמריקאית (CMS) והאנגלית (NHS) הכניסו את מדד "התמדה בנטילת תרופות" לרשימת מדדי איכות הבריאות, ועל כן מרכזים רפואיים מתוגמלים על מטופלים מתמידים - עובדה שיכולה לסייע לחברה הישראלית להגדיל הכנסות.

החברה מעודדת שיתוף פעולה בין המשתמש, בני משפחתו ואנשי המקצוע בתחום הבריאות באמצעות כלים שונים ודו"חות, ועל ידי כך תורמת לשיפור תוצאות בריאותיות והורדת עלויות במערכת הבריאות. 3.5 מיליון המשתמשים של Medisafe תיעדו יותר מ-500 מיליון נטילות של תרופות באמצעות האפליקציה שלה - עם 140,000 ביקורות בממוצע של 4.5 מ-5 כוכבים בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל. האפליקציה של החברה ממוקמת במקום הראשון בתחומה.

עומרי שור, אחד ממייסדיה ומנכ"ל ציין בהודעתה: "נשתמש בכספי הגיוס להגדיל את צוותי המכירות והשיווק, לשכור את טובי המפתחים ולשפר את יכולות המוצרים שלנו, זאת על מנת להשיג את שאיפותינו להתרחב גלובלית ולהמשיך להוביל את התחום בעולם".

אייל רבינוביץ מקרן אוקטוספוס ציין: "באוקטופוס אנחנו מחוייבים לתמוך בצוותים כשרוניים במיוחד, המנסים לפתור בעיות גדולות בתחומם. לפלטפורמה של החברה יש הזדמנות עצומה לפתור את בעיית נטילת התרופות ולייצר מהפכה אמיתית בתעשיית הבריאות, לצמצם את הנטל הכלכלי הנובע מבעיה זו ולשפר את איכות חיי המטופלים".

מבדיקת "גלובס", בשני החודשים הראשונים של השנה חברות טק ישראליות גייסו כמעט 700 מיליון דולר: 418 מיליון דולר בינואר ו-246 מיליון דולר בפברואר שהוא החודש הקצר בשנה. כלומר, קצב השיא של 2016 נשמר.

Medisafe

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: פלטפורמה לניהול נטילת תרופות

מייסדים: עומרי שור (מנכ"ל); רותם שור (סמנכ"ל טכנולוגיה)

סך גיוסי הון עד כה: 21.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 26, 18 מתוכם בארץ (מתכננת לגייס בשנה הקרובה 15 איש, 7 מתוכם בארץ)

בעלי מניות עיקריים: הקרנות אוקטופוס ונצ'רס, M ונצ'רס, פיטנגו, lool ונצ'רס, TriVentures, ,7wire, קוואלקום ונצ'רס ואייל גורה - משקיע ויזם.