נעילה מעורבת בבורסה בת"א; פוקס וקסטרו בלטו לחיוב

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות, לאחר הראלי המשמעותי של אמש ■ אופקו דיווחה הלילה על מעבר להפסד של 13.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אתמול. המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, ובורסות וול סטריט רושמות מגמה מעורבת. 

המשנה לנגידת בנק ישראל, פרופ' נדין בודו-טרכנברג, אמרה אתמול כי "בימים האחרונים חל ייסוף-יתר בשער החליפין של השקל ורמתו הנוכחית של השער אינה משקפת את עוצמתה הריאלית של הכלכלה הישראלית". שער החליפין שקל-אירו נמצא ברמות שיא של 15 שנה בעוד ששער החליפין שקל-דולר נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014.

"התערבות בשוק המט"ח על השולחן ונמשיך להתערב אם נחשוב ששער החליפין פוגע בכלכלה" הוסיפה בודו-טרכטנברג וציינה כי "ההתערבות אפקטיבית", בין היתר לאור ממצאי דוח המדיניות המוניטרית שבנק ישראל פרסם בשבוע שעבר ובו נטען כי כל רכישה של 100 מיליון דולר הביאה החלשת השקל ב-0.6% בממוצע במהלך 2016. בשעות אחר הצהריים החל בנק ישראל לרכוש מאות מיליונים של דולרים, צעד שהעביר את הדולר מירידה לעלייה.

אמש פורסם בארה"ב ספר הבז', הספר הסוקר את כלכלתן של 12 מדינות בארה"ב והמתפרסם לקראת דיוני הריבית של ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) שתתקיים באמצע החודש.  עוד לפני פרסום הספר אך כעת ביתר שאת, משקפים המשקיעים 60% להעלאת ריבית בארה"ב בישיבה הקרובה. סיכויים אלה החלו לעלות לאחר שאמש אמר נשיא ארה"ב כי בכוונתו לבצע השקעות של טריליון דולר בתשתיות בארה"ב. 

 

אופקו   דיווחה הלילה על מעבר להפסד של 13.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, או 4 סנט למניה, מעל קונצנוזס האנליסטים בשוק שעמד על 5 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-275 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על 300 מיליון דולר. החברה דיווחה בנוסף על רווח של 25.1 מיליון דולר ב-2016 או 5 סנט למניה. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-1.22 מיליארד דולר.

מניית אפריקה תעשיות  הוסיפה לרכז עניין, לאחר שמחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך הודיעה כי העבירה אתמול את תיק החקירה לפרקליטות ומנהליה, לאחר ש"נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום כנגד נושאי משרה ומעורבים נוספים בחברת אפריקה תעשיות".

מיילן  ריכזה עניין לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה הרבעוניים, שהיכו את התחזיות. אתמול עלתה המנייה בלמעלה מ-8%.

מניית פריגו  המשיכה לבלוט במסחר, לאחר הודעתה מהשבוע כי מכרה את הזכויות על אחת מתרופות הדגל שלה, עדכנה את התחזיות מתחת לצפי באנליסטים בשוק והודיעה כי בכוונתה למכור את המפעל שלה בישראל.

מניית מליסרון  הוסיפה לרכז עניין, לאחר הפרסומים מאתמול כי החברה סוגרת עוד שנה חזקה. החברה, שאותה מוביל המנכ"ל אבי לוי, נהנתה גם ב-2016 מהמשך הצמיחה במשק. החברה רשמה ברבעון הרביעי עלייה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2015, לרמה של 356.3 מיליון שקל.

מניות האופנה הגדולות בלטו לחיוב במסחר, ביניהן פוקס ו-קסטרו .