נעילה שלילית בוול סטריט; מניית סנאפ זינקה ב-44%

שווי השוק של סנאפ, יום לאחר הנפקתה, עומד כעת על כ-28 מיליארד דולר - גבוה כמעט פי 3 משוויה של טוויטר ■ ברודקום, המספקת שבבים למכשירי אפל, הציגה גידול עצום בהכנסות

סנאפצ'ט. מתקרבת לרווחיות / צילומים: רויטרס
סנאפצ'ט. מתקרבת לרווחיות / צילומים: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים, לאחר הראלי האדיר שנרשם אמש בניו-יורק, במסגרתו חצה מדד הדאו ג'ונס את רף ה-21 אלף נקודות. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. 

המדדים המובילים בוול סטריט חוו אמש את יום המסחר הטוב ביותר מאז תחילת השנה, כשנאומו של הנשיא טראמפ תדלק את התלהבות המשקיעים. טראמפ חזר בפני הקונגרס האמריקאי על מחויבות ממשלו להפחתות מסים ולהשקעות עתק בתשתיות.

"ממש כשהיה נראה שהמשקיעים מתחילים לסבול מ'עייפות טראמפ', הגיע הראלי של יום ד'. לא רק שהמשקיעים לא מאבדים סבלנות מהרטוריקה של טראמפ, הרי שהם קונים לעת עתה את גישת הפד, כי יש צורך בעוד העלאות ריבית על מנת למנוע מהכלכלה להתחמם יתר על המידה", ציינו ב-Oanda.

סנאפ (סימול: SNAP) החלה היום להיסחר בוול סטריט לאחר שהשלימה אמש את ההנפקה, הגדולה ביותר מאז עליבאבא בשנת 2014. החברה גייסה 3.4 מיליארד דולר לפי שווי של 19.7 מיליארד דולר, קצת מעל התחזיות המוקדמות בשוק. עם התחלת המסחר בה היום, זינקה המנייה בשיעור של כ-46% וריכזה עניין עצום. המניות שהנפיקה סנאפ אינן כוללות זכויות הצבעה, מהלך שעורר ביקורת בקרב משקיעים רבים - אך ככל הנראה, לא צינן את התלהבות השוק בנוגע למנייה. 

מייסדי סנאפ, אוון שפיגל ובובי מרפי, שזכו לצלצל היום בפעמון פתיחת המסחר בטקס חגיגי, הפכו שניהם למיליארדרים בעקבות ההנפקה המוצלחת והזינוק בשווי המניה. קרן הון הסיכון הראשונה שהשקיעה בחברה, Lightspeed Ventures, שהשקיעה בשלב בו לאפליקציה היו פחות מ-100 אלף משתמשים, מחזיקה בנתח המוערך ב-2 מיליארד דולר.

אל מול תחילת המסחר בסנאפצ'ט, כמה ממתחרותיה דוגמת פייסבוק  וטוויטר  מרכזות עניין.

עונת הדוחות נמשכת, והיום לפני הפתיחה דיווחו, בין היתר, קרוגר  ובארנס אנד נובל (BKS). לאחר הנעילה צפויות לרכז עניין קוסטקו  ואוטודסק .

כן דיווחה רשת האופנה האמריקאית אברקרומבי אנד פיץ' (סימול: ANF). מניית הרשת זינקה למרות פספוס תחזיות האנליסטים בגזרות הרווח וההכנסות. 

יצרנית השבבים ברודקום, הנחשבת לספקית מרכזית של אפל, פרסמה את דוחותיה הרבעוניים גם היא. רווחי החברה והכנסותיה עלו על צפי האנליסטים, כשבמיוחד בלט הגידול העצום (כ-1130%) בהכנסות לעומת הרבעון הקודם. החברה העריכה כי במהלך השנה הקרובה תחווה גידול בריא בביקוש למוצריה.

מניות שייק שאק (סימול: SHAK) נסחרו בסנטימנט שלילי לאחר שרשת המזון המהיר דיווחה על צמיחה נמוכה מהצפוי במכירות. רווחי החברה, לעומת זאת, עמדו בצפי האנליסטים וההכנסות עלו על התחזיות עם זינוק של 43% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

ענקית המשקאות החריפים AB Inbev דיווחה היום על הכנסות של 14.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2016, ורווח נקי של 400 מיליון דולר.

החברה הישראלית סלקט ביוטכנולוגיה  הודיעה היום כי היא מצרפת שחקן חיזוק משמעותי לדירקטוריון החברה: ד"ר מייקל ברלוביץ', לשעבר מנהל הפיתוח הקליני של פייזר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]