בכיר בחברת סלולר: אפשר לשכוח מדור חמישי בישראל בקרוב

בשיחה עם "גלובס", אומר בכיר באחת מחברות הסלולר כי עד שהמפעילים לא ימצו את רשתות דור 4 ויסחטו אותן עד הסוף, לא יהיה דור חמישי

מי שחושב שיהיה מפעיל סלולרי כלשהו בישראל שיילך לדור חמישי בתנאי השוק היום, אינו מבין על מה הוא מדבר בכלל, כך אומר בכיר באחת מחברות הסלולר הוותיקות בשיחה עם "גלובס". את הדברים הוא אמר בהקשר לפרסום השבוע בגלובס על מצבו העגום של שוק הסלולר בישראל, בהשוואה לכל שלל ההכרזות על ניסויים בדור חמישי בעולם, ועל כוונה להשיק רשתות כבר ב-2018.

לדבריו, מה שיקרה הוא שהמפעילים ימצו עד תום, את כל מה שהם יכולים לקחת מרשתות הדור הרביעי, מה שאומר שבשנים הקרובות אין על מה לדבר, כיוון שממילא ישראל נמצאת בפיגור משמעותי בפריסת רשת דור רביעי, כך שהפיגור הטכנולוגי שלנו ברשתות מנציח את עצמו וייקח זמן רב עד שנדביק בחזרה את מה שקורה בעולם.

לדברי הבכיר, לחברות אין כסף להשקיע את המשאבים הדרושים כדי לחזור לרמות השקעות שהיו בעבר, והמשמעות היא שהם ישפרו את הרשתות הקיימות וייפעלו לפתרונות של שדרוגים ושל תוספות תדרים אם יתנו להם, אך מעבר לדור חמישי כרגע נשמע דמיוני.

בתערוכת הסלולר בברצלונה, כותרת התערוכה השבוע היא הדור החמישי כאשר כל היצרנים הגדולים, ויצרני השבבים, (אריקסון, נוקיה רשתות, וואווי, אינטל, קוואלקום) כולם הראו פתרונות לדור חמישי שאמורים לפעול מסחרית ב-2018.