בכיר בבנק ישראל: 110 מיליארד דולר זה לא רף שאסור לעבור

הדברים נאמרו ע"י אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים של הבנק ■ בנק ישראל רכש היום מאות מיליוני דולרים בהמשך לכמיליארד דולר שרכש בימים האחרונים

אנדרו אביר מנהל חטיבת השווקים-בנק ישראל / צילום:אייל טואג
אנדרו אביר מנהל חטיבת השווקים-בנק ישראל / צילום:אייל טואג

בנק ישראל יכול לחרוג מהתקרה שנקבעה בסך 110 מיליארד דולר ליתרות המט"ח בניסיונותיו למנוע ייסוף יתר של השקל מול המטבעות הזרים - כך הבהיר היום (ה') מנהל חטיבת השווקים של הבנק, אנדרו אביר.

דבריו של אביר באים על רקע מסע רכישות המט"ח האינטנסיבי שמנהל הבנק בימים האחרונים בניסיון להדוף רכישות ספקולטיביות של שקלים, בעיקר מצד בנקים ומשקיעים זרים. הבוקר הוסיף הבנק ורכש מאות מיליוני דולרים, בהמשך לסכום של כמיליארד דולר שנרכש על-ידו בימים האחרונים.

סך היתרות המנוהל בבנק חצה בחודש ינואר את קו ה-100 מיליארד דולר, והוא מתקרב במהירות לרף של 110 מיליארד דולר שהותווה לחטיבת השווקים על-ידי הוועדה המוניטרית של הבנק.

בהתייחסו לכך אמר אביר כי "פרסמנו לפני שנתיים את הרמה הנאותה של היתרות שמייצגת את כמות היתרות שאנחנו חושבים שנצטרך בעת משבר. אני בטוח שבשוק מבינים שהפרסום הזה אינו מגביל את ההתערבות בשוק המט"ח. הנגידה לא אמרה לחטיבת השווקים '110 מיליארד דולר זה משהו שאסור לעבור'". הרף הועלה לגובהו הנוכחי לפני כשנתיים, לאחר שעמד קודם לכן על 90 מיליארד דולר.

 

לסקירת המט"ח היומית

■ לאתר המט"ח של "גלובס"

לאומי שוקי הון: הספקולנטים רק מלבים את האש