קרב הישרדות: שורה של חידושים טכנולוגיים בברצלונה

השחקניות החשובות שנאבקות בשוק הסמארטפונים הגיעו השבוע לתערוכת הסלולר בברצלונה ■ בהיעדר נוכחות של סמסונג בזירת מכשירי הדגל בתערוכה - הגלקסי S8 ייחשף באירוע נפרד - נותרה הבמה פנויה למכשיר הדגל G6 של LG המתחרה

המשקל הממוצע של סאמרטפון חדש, עדכני וממותג הוא בסביבות 170 גרם. אבל כאשר משקללים לתוכו את העלויות האדירות במחקר, בפיתוח וטכנולוגיות ייצור, שמשקיעים בו כיום היצרנים המובילים רק כדי להישאר תחרותיים, מגלים ששוויו עולה משמעותית על משקלו בזהב. אולי אפילו על משקלו באורניום.

שוק הסלולר כיום מהיר, היפר-תחרותי וחסר רחמים ואם אתה מוריד את הרגל מדוושת התאוצה של המו"פ רק לכמה חודשים, סביר להניח שתידרס ותידחק לשולי הכביש על ידי המתחרים.

זה מה שקרה בעשור החולף להרבה מאוד יצרני טלפונים מערביים ידועים, ששרפו מיליארדים מקופתם ומכספי המשקיעים רק כדי לסיים את דרכם כעוד רכישת מותג סמלית על ידי ענקית סינית כזו או אחרת. הסינים כובשים את העולם בסיוע מחירי רצפה ומכירות המוניות באינטרנט והם כיום הכוח המוביל בתעשייה הזו. האופוזיציה היחידה שנותרה בשטח הם אפל, מותגי העילית הקוריאנים, כמה טאיוונים - שגם הם נאבקים ליצור בידול מהסינים - ונציגות של היפנים. לפיכך אין זה מפתיע, שהסינים שלטו בזירת הטלפונים גם בתערוכת ה-MWC השנתית שנערכה השבוע בברצלונה, שבכלל התחילה את דרכה כמפגן כוח של תעשיית הסלולר האירופאית. למרות זאת, כמה מכשירי דגל מבציר 2017 ממחישים שעוד יש לאן להתקדם באגף הטכנולוגי.

הקוריאנים: LG מרימה את המסך מעל ה-G6

והיא אכן ניצלה אותה כהלכה עם השקעה אדירה בחשיפה הבין לאומית.

המכשיר עצמו מייצג אבולוציה די צפויה ל-G5 כאשר האטרקציה העיקרית היא המסך, שעושה שימוש ראשון ביחס מידות של 18:9 כדי לדחוס מסך בגודל 5.7 אינץ' לגוף אלומיניום דקיק במידות מקבילות לאלה של הדגם היוצא, שצויד במסך 5.3 אינץ'.

המסך הוא באיכות 2.5K עם כל החידושים העדכניים בתחום האודיו-וידאו כולל HDR ותקן הוידאו החדיש "דולבי ויז'ן", שאמור להציע בהירות חסרת תקדים תחת אור שמש מלא.

"המנוע" הוא הצ'יפ המוכר והמבוסס 821 מבית קוואלקום. יש גם צמד מצלמות מרשימות, שאחת מהן מציעה זווית צילום רחבה של עד 125 מעלות, צילום וידאו ב-4K ושאר רכיבים מתקדמים, שאנחנו רגילים לראות בדגמי עילית. המחיר צפוי להיות ידידותי יחסית למפרט ויהיה יקר בכמה עשרות דולרים ממחיר (ההשקה) של ה-G5.

הסינים: שאפתנות, איכות וגימיקים

הסינים ממשיכים לגרוף ערימות של כסף מהפלחים הנמוכים והבינוניים של השוק אבל עדיין שואפים לקבל הכרה בין לאומית כמובילים - ולא רק כמעתיקים או אינטגרטורים - ולהתבסס בפלח האולטרה רווחי של מכשירי הפרימיום. חלקם עושים זאת באמצעות רכישה של הרכיבים המתקדמים ביותר שזמינים בשוק העולמי. אחרים באמצעות גימיקים. ב-MWC הם מילאו כל פינה תחת שמם או שמות של מותגים מערביים מוכרים אותם רכשו.

כך, למשל, ה-P10 החדש של חברת Huawei, הוא מכשיר חביב, שנושא על עצמו נטל הוכחה כבד מאוד. לא זו בלבד, שמדובר במכשיר הדגל של קונגלומרט תקשורת גלובלי, שידו בכל (כולל רכישת חברות ישראליות), אלא שמדובר בדגם שאמור לעלות באירופה בין 650 ל-800 יורו - טווח מחיר שאפתני מאוד, שמקביל לזה של "הגדולים".

החומרה היא מהמתקדמות שניתן למצוא בנקודת הזמן הנוכחית. ברשימה ניתן למצוא חיישן ומעבד תמונה מתקדם מבית LEICA, לא פחות, שכולל בין השאר אופציות לצילום אומנותי, זיהוי פנים בתלת ממד ועוד. המעבד הוא ה-960 הסופר-מהיר של "קירין", הזיכרון הוא מפיתוח עצמי של החברה וכך גם מערך אנטנות התקשורת האלחוטית.

החברה לא שכחה לשלב גם שמות אופנתיים - כמו לדוגמה כלי לעריכת וידאו מבית "גו-פרו", שמאפשר ליצור קליפים דינמיים בשילוב עם פסקול מוזיקלי, לצד אופציות לצבעים חיצוניים של הטלפון, שנבחרו על ידי מכון Pantone, אחד המומחים העולמיים בתחום הצבעים "האופנתיים". המפרט כולל גם מסך 2k בגודל 5.5 אינץ' (בדגם "פלוס"), חיישן טביעות אצבע סמוי שנחבא מתחת לזכוכית ועוד הרבה דברים אחרים שנדחקו למארז בעובי של פחות מ-7 מ"מ.

הוותיקים בינינו עוד זוכרים את התקופה שבה מכשירי הבלקברי, עם המקלדת הממוזערת, היו סמל ססטוס של מקצוענים רציניים בתאגידים. מאז עברה החברה לא מעט טלטלות עסקיות עד שנרכשה על ידי יצרנית האלקטרוניקה הסינית TCL. מסתבר שגם בעידן שבו כל ילד מקליד במהירות מסחררת על מסכי מגע, נותרו לקוחות שמגלים נאמנות למקלדת פיזית (אולי גם מטעמי נוסטלגיה). ועבורם הציג המותג בתערוכה את מכשיר הדגל החדש KEYone, שיהיה כנראה האחרון שיתוכנן על ידי בלקברי בעצמה. זהו מכשיר די גדול במונחים של היום - עם אורך של 149 מ"מ ועובי של 9.4 מ"מ - והוא כולל מסך 4.5 אינץ' שמשולב אינטגרלית עם המקלדת, שיכולה לשמש גם כמעין "עכבר ניווט". שאר החומרה די עדכנית ומערכת ההפעלה היא ה"נוגאט" של אנדרואיד. גם המחיר נותר ייצוגי - מעל 600 אירו באירופה. הגימיק של אלקטל - מותג אירופאי שגם הוא נמצא כיום בבעלות TCL הסינית - הוא מערך של נורות LED צבעוניות, שמובנה לתוך גוף דגם הדגל החדש A5. המערך בגודל 4x9 סנטימטרים נשלט על ידי אפליקציה וניתן לתכנת אותו כדי להגיב על כניסת הודעות ומיילים או לבחור באפקט מתוך רשימה ארוכה של אפקטים. לחלופין אפשר גם לתת לו להבהב בסינכרון עם נגן המז יקה. נשמע קצת שנות ה-80' אבל כנראה שזה מה שמחפשים כיום הלקוחות הצעירים בפלח הזול של השוק, שאליו מכוון המכשיר.

 

יפנים: השמש (עוד) לא שוקעת

ביפן היתה עד לפני שנים לא רבות תעשיית טלפונים מקומית ועצמאית, שהתבססה על שוק מקומי ענק ושוחר חידושים. היום נשארו בה רק קומץ יצרני טלפונים עצמאיים ומתוכם היחידה שעדיין מתמודדת בצורה רצינית בשוק העולמי היא סוני.

בתערוכה הציגה סוני ליין דגמים חדש ממשפחת ה-Xperia הוותיקה, שהמעניין מתוכה הוא מכשיר הדגל החדש XZ פרימיום. כראוי ליצרנית של ציוד אודיו-וידאו עילי, התמקדה סוני בתחום הצילום ובתחום מסך התצוגה. המסך אמור להעניק איכות צפייה של מסכים ביתיים מתקדמים והמהנדסים היפנים לא הסתפקו ב-5.5 אינץ' עם רזולוציה 4K מלאה אלא הוסיפו טכנולוגיית HDR, שמשפרת דרמטית את בהירות וחדות המסך - ואת מגוון הצבעים. נכון להיום זה המכשיר היחד בשוק עם שילוב של שני האלמנטים הללו.

כראוי ליצרנית שמספקת את חיישני המצלמה שלה לרוב תעשיית הטלפונים, השקיעה סוני ברכיב מתקדם שאותו היא מכנה Motion Eye - טכנולוגיה שמאפשרת צילום באיכות של מצלמות דיגיטליות ייעודיות. סוני גם מתהדרת ביכולת צילום וידאו בהילוך איטי בזכות קצב צילום של 960 פריימים בשניה. שאר החומרה די אופיינית למכשירי High End מהדור הנוכחי וכך גם המשקל, שנע סביב 190 גרם.