בית הספר שהרוויח עשרות מיליוני דולרים מהנפקת סנאפ

קרן התרומות של התיכון מקליפורניה השקיעה בשנת 2012 סכום של 15 אלף דולר בסטארט-אפ שפיתח את אפליקציית סנאפצ'אט ■ כעת, בעקבות הנפקת החברה, גזר בית הספר קופון עצום

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

תיכון ממאונטיין ויו, קליפורניה, הרוויח מיליונים מהנפקת סנאפ (מפעילת האפליקציה הפופולרית סנאפצ'אט), פחות מ-4 שנים לאחר שהשקיע בה 15 אלף דולר בלבד.

תיכון סט. פרנסיס היה אחד מהמשקיעים הראשונים בחברה, כשניתב אליה ב-2012 חלק קטן מקרן התרומות שלו.

סנאפ הונפקה במחיר של 17 דולר למניה (אמש כבר זינקה המנייה למחיר של כ-25 דולר למניה), ותיכון סט. פרנסיס מכר 1.4 מיליון מניות - שני שליש מנתחו בחברה - שהניבו לו רווח משוער של כ-24 מיליון דולר. 

סיימון צ'ו, נשיא התיכון, בישר להורי בית הספר את החדשות הטובות במכתב ששלח ביום ה'. הורי בית הספר, אגב, משלמים לביה"ס כ-17 אלף דולר לשנה בשכר לימוד.

התיכון נעשה מעורב לראשונה בסנאפצ'אט כאשר אביהם של שני תלמידים, ברי אגרס - מייסד קרן הון-סיכון בשם Lightspeed Venture - הסתקרן בעקבות שימושם של ילדיו באפליקציה. אגרס נפגש עם מייסדי סנאפצ'אט, שבאותה עת ניהלו את העסק מחדרם במעונות, התרשם מהם והחליט להעניק להם מימון של חצי מיליון דולר - 485 אלף דולר מקופת קרן ההון-סיכון בניהולו, ו-15 אלף דולר מכספי קרן התרומות של בית הספר, שהוקמה ב-1990 במטרה לתמוך ביוזמות ארוכות-טווח של המוסד.