נעילה מעורבת בבורסה; אל-על טיפסה 3.2%, פריגו ירדה כ-2%

יציבות חתמה ביום ו' את המסחר בוול סטריט ■ האם העלאת ריבית בארה"ב קרובה מתמיד, אפילו כבר החודש? לפי החוזים העתידיים, התשובה חיובית

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע היציבות שחתמה ביום ו' את המסחר בוול סטריט.

 

על רקע "ראלי טראמפ" האדיר בשווקים מאז היבחרו המפתיעה של נשיא ארה"ב לתפקיד, המשקיעים מתמקדים כעת בנושא הבא: העלאת ריבית בארה"ב החודש, כן או לא.

בסוף השבוע הייתה זו יו"רית הפדרל ריזרב ג'נט ילן, שאמרה כי "העלאת ריבית בחודש מארס היא אפשרות סבירה, בהתחשב בכך שאנו קרובים להגעה ליעדים הסטטוטוריים שלנו. אם לא יהיו התפתחויות חדשות שירעו את התמונה הכלכלית, סביר שתהליך העלאת הריבית יתקדם במהירות גבוהה יותר מאשר ב-2015 וב-2016". 

ילן הוסיפה כי "אנו סבורים כרגע כי יהיה ראוי להגדיל בהדרגה את הריבית הפדרלית אם המידע הכלכלי יוסיף להראות כפי שאנו צופים. בפגישתנו החודש, הוועדה תעריך את שיעורי התעסוקה והאינפלציה ואת קצב גדילתם".

כעת, החוזים העתידיים משקפים סיכויים גבוהים של מעל 75% להעלאת ריבית כבר החודש.

גם הצמד דולר-שקל ישחק החל ממחר תפקיד מרכזי, לאחר שנסחר בשבוע שעבר בתנודתיות עזה.

 

אופקו  הוסיפה לרכז עניין לאחר שנפלה בחדות ביום ה' האחרון. החברה דיווחה על מעבר להפסד ברבעון הרביעי של 2016, ועל הכנסות מתחת לצפי האנליסטים.

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  (כת"ב) הודיעה היום כי היא רוכשת את החזקותיה של טבע בחברת גמידה סל (כ-5%) תמורת כ-6 מיליון דולר שישולמו באמצעות מניות כת"ב. העסקה משקפת שווי חברה של 120 מיליון דולר לגמידה סל.

מניית אל-על  רשמה היום עליות חדות לאחר שנפלה בחדות בימים האחרונים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]