אפליקציה ישראלית: כך תעשו סדר בחיובי האשראי שלכם

האפליקציה "חיוב בטוח" מרכזת עבור המשתמש במקום אחד את כל החיובים בכרטיסי האשראי ומאפשרת לנהל באופן יעיל יותר את ההוצאות החודשיות

בדרך לאקזיט , חיוב בטוח, נדל"ן/ קרדיט: shutter stock
בדרך לאקזיט , חיוב בטוח, נדל"ן/ קרדיט: shutter stock

ל-74% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי, לרוב מחברות אשראי שונות. הישראלים מחזיקים מספר כרטיסים על מנת לנצל הטבות ממועדוני לקוחות שונים, להשיג מספר מסגרות חיוב נפרדות מזו של הבנק, וגם כדי שיהיה כרטיס גיבוי למקרים של אובדן או גניבה.

ברגע שיש מספר כרטיסי אשראי, נוצר קושי להבין את השורה התחתונה - כמה כסף הוצאנו באותו חודש. בנוסף, כחלק מהבקרה אחר הכספים שלנו, אנו עוברים על החיובים בשביל לוודא שאין חיובים שאנחנו לא מכירים, או חיובים שאנחנו צריכים "לטפל" בהם - למשל שירותים שאנחנו לא באמת מנצלים וצריכים לבטלם או מוצרים שהזמנו וטרם קיבלנו.

האפליקציה "חיוב בטוח" פותחה כדי לענות על הצורך הזה של ריכוז הנתונים של כל כרטיסי האשראי והחיובים שלהם במקום אחד.

"חיוב בטוח" מתחברת ישירות אל מאגרי המידע של חברות האשראי ומושכת את המידע הרלוונטי. המידע נשמר במכשיר באופן מאובטח ומוצפן, ואינו מועבר לאף גורם נוסף. האפליקציה תומכת בכל מנפיקי האשראי הקיימים בארץ - ישראכרט, לאומי קארד וכאל. באפליקציה ניתן לראות את כל כרטיסי האשראי כולל מסגרת פנויה ומידע כללי על כל כרטיס, את החיובים בחיתוך חודשי הכולל היסטוריה של עד חצי שנה אחורה. עבור כל חיוב ניתן לראות את שם העסק וסכום החיוב וכן אם זו עסקת תשלומים ובאיזה תשלום מדובר. ניתן לסמן ליד כל חיוב כתקין, או לחילופין כלא תקין, כמו כן, על כל חיוב שיתבצע בכרטיסים שהוספנו באפליקציה ניתן לקבל התראה ישירות למכשיר הסלולר.

כיום יש באפליקציה כחמש מאות משתמשים פעילים, שלושה חודשים לאחר ההשקה. האפליקציה זמינה כיום חינם למשתמשי אנדרואיד, ובקרוב גם גרסה לאייפון. החברה מחפשת בימים אלו השקעה ראשונית שתאפשר פיתוח פתרונות נוספים לשיפור השקיפות של המצב הכלכלי של המשתמש, וכן יכולות שיחסכו לאנשים כסף וזמן כגון "הצעות חיסכון" - מתן הצעות לחסוך כסף על בסיס הנתונים של המשתמש, ועוד אלטרנטיבות להוצאות הנוכחיות שלו.