אילת - העיר הראשונה בישראל המכוסה בדור 4.5 סלולרי

המשתמשים באילת שלהם יש מכשירים תומכים יכולים ליהנות מקצבי גלישה של עד כ-100 מגה ביט בשנייה ■ החברות האחרות בשוק יגיבו למהלך?

אילת היא העיר הראשונה בישראל שבה נפרשת רשת דור 4.5 (LTE Advance) סלולרית. הוט מובייל ו-פרטנר השלימו פריסה באילת באמצעות חברת phi (החברה המתפעלת את הרשת המשותפת לשתי החברות). מדובר בשדרוג טכנולוגי שמשפר את ביצועי הרשת ומאפשר גלישה מהירה יותר בסדרי גודל של עשרות אחוזים מעל הממוצע, מה שאומר שמי שיש לו מכשיר סלולרי תומך יכול לקבל קצבים באזור ה-100 מגה ביט בשנייה.


הוט מובייל הייתה החברה הראשונה שהכריזה על יישום מסחרי של הפתרון והיא גם נהנית ממנו במיוחד כיוון שהרשת שלה פחות עמוסה. הפתרון הטכנולוגי מושג על ידי איחוד של קבוצות תדרים מתחומים שונים. ב-phi מדובר על תדרים בתחום ה-1,800 מגה הרץ וה-2,100 מגה הרץ, וזה אומר גם שפרטנר והוט מובייל מתחילות לייצר יתרון טכנולוגי שיווקי, ששחקנים אחרים בשוק לא יוכלו להתעלם ממנו לאורך זמן, ויהיו חייבות להגיב אליו.
לחברה המשותפת יש גם את כמות האתרים הגדולה ביותר בישראל, שמתקרבת ל-2,000 אתרים.


ככל הידוע, התגובה של חברת פלאפון עשויה להיות באמצעות פתרון שהיא בוחנת שנקרא MIMO 4X4. פתרון זה משדרג את המהירות המוצעת ב-30% של רשתות דור רביעי דרך מולטי אנטנות לשידור וקליטה.

מהוט מובייל נמסר: "אילת היא העיר הראשונה שיש בה פריסה רחבה של דור 4 פלוס, המאפשרת ללקוחות הוט מובייל לגלוש במהירות של מעל מאה מגה ביט לשנייה. הוט מובייל שמחה להציע ללקוחותיה את חוויית הגלישה המהירה בישראל. בחודשים הקרובים נמשיך לפרוס בערים הגדולות בישראל".