הסטארט-אפ ששואף להיות "אמזון לנשים" גייס 5 מיליון דולר

את סבב הגיוס הנוכחי של חברת בריולה הובילה קרן Firstime אשר מנוהלת על ידיי אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן-ארצי ■ בריולה פועלת בשוק שמוערך ב-32 מיליארד דולר בשנה, ומאפשרת לנשים למצוא חזיות שמתאימות להן באופן מקוון

אילן שילוח / צילום: תמר מצפי
אילן שילוח / צילום: תמר מצפי

הסטארט-אפ הישראלי בריולה (Brayola) השלים סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". החברה אשר הוקמה על ידי אורית חשאי מפעילה חנות שמוכרת חזיות דרך האינטרנט. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן Firstime אשר מנוהלת על ידי אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן-ארצי. Firstime השקיעה 4 מיליון דולר מכלל הסכום. בסבב הנוכחי השתתפו גם מייסדי אפליקציית המוניות Gett (לשעבר גט טקסי) שחר וייסר ורועי מור וגם חיים דבח, איש אופנה לשעבר והיזם של KidBox. בעקבות ההשקעה יהפוך אילן שילוח ליו"ר בריולה.

בריולה פועלת בשוק שמוערך ב-32 מיליארד דולר בשנה, מתוכם 14 מיליארד דולר בארה"ב לבדה - השוק שבו החברה מתמקדת כעת. איך זה עובד? האלגוריתם של החברה מאפשר לנשים למצוא חזיות שמתאימות להן ומציג להן 'מגירת חזיות וירטואלית', שמתוכן הן יוכלו לבחור את החזיות האהובות עליהן, לפי מותג וגודל. המודל זוכה להצלחה והדבר מתבטא בשיעורי החזרה של 10%, זאת ביחס לממוצע של 30% ברכישות מקוונות של חזיות - שיעור גבוה שנובע מכך שהצרכניות לא מודדות את המוצר לפני ביצוע הרכישה.

האלגוריתם של בריולה מתבסס על מאגר שמכיל מידע על יותר מ-5 מיליון חזיות וכיום החברה משתפת פעולה עם יותר מ-100 מותגים אשר מציעים למעלה מ-10,000 מוצרים.

בריולה הוקמה בשנת 2011 על ידי אורית חשאי, שהקימה בעבר מספר מיזמים בתחום האינטרנט ובנוסף עסקה בניהול השקעות בקרן ההון סיכון כרמל. החברה שגייסה מאז הקמתה 7.5 מיליון דולר הציגה בשנת 2016 מכירות של יותר מ-10 מיליון דולר והיא מצפה לשלש את הנתון הזה ולהגיע למכירות של 30 מיליון דולר בשנה הנוכחית. אם התחזית הזו תתגשם, תהפוך בריולה לחברה רווחית. החברה מספרת כי עשרות אלפי לקוחות נעזרות בפלטפורמה שלה מדי חודש. החברה מפעילה משרדים בישראל ובניו יורק ומעסיקה כ-30 עובדים, בהם 25 בישראל.

החזון שלנו - 'אמזון לנשים'"

אורית חשאי, המנכ"לית והמייסדת של בריולה אמרה היום כי "החזון שלנו הוא לבנות 'אמזון לנשים'. אנו נרגשים להשלים סבב גיוס שיאפשר לנו להמשיך את הצמיחה ובניית המותג של החברה במטרה להרחיב את מעגל הלקוחות ולהביא את הבשורה של שינוי חווית הקנייה של הלבשה תחתונה לנשים בכל רחבי העולם".

אילן שילוח, יו"ר קבוצת The Time ויו"ר בריולה מסר: "בריולה מביאה לשוק פתרון אשר פותר בעיה אקוטית בשוק של 32 מיליארד דולר. הפתרון של בריולה הוא Game Changer במלוא מובן המילה ופוטנציאל הגידול של החברה יוצא דופן. החברה מהווה דוגמא ל-E-Commerce חכם שמשתמש בפלטפורמה המקוונת בכדי לתרום ללקוחות ערך מוסף שהן לא הכירו עד היום".