קייט פארמה מנצלת את ההצלחה בניסוי - תנפיק ב-344 מיליון דולר

עשויה להזדקק להון כדי לממן את מערך השיווק של המוצר שלה לטיפול בסרטן הדם ■ מעריכה כי המוצר יקבל אישור לשיווק כבר במחצית השנה השנייה

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

חברת התרופות קייט פארמה מנצלת את העלייה החדה במחיר המניה, על רקע הצלחת הניסוי הקליני שלה בטיפול בסרטן הדם, לשם גיוס הון. החברה מעוניינת להנפיק 4.75 מיליון מניות, כאשר במחיר השוק הנוכחי של החברה (בשקלול ירידות של 3% לאחר ההודעה על ההנפקה המתוכננת) מדובר בגיוס של 344 מיליון דולר. שוויה של קייט עומד היום על 3.6 מיליארד דולר. לקייט יש בקופה 414 מיליון דולר נכון לסוף דצמבר 2016, ובינואר קיבלה עוד 50 מיליון דולר כאשר חתמה על הסכם מסחור ביפן.

קייט יוצאת להנפקה הן משום שההזדמנות לכך טובה על רקע העליות והן משום שהיא תזדקק להון כדי לממן את מערך השיווק שלה. החברה מעריכה כי המוצר יקבל אישור לשיווק כבר במחצית השנייה של 2017 והשיווק בהיקף משמעותי יחל ב-2018. המוצר של קייט מורכב לשימוש, בגלל התלות שלו בהפקת תאים מכל חולה, זה אינו מוצר מדף. בשיחה עם "גלובס" לפני כמה שבועות אמר מייסד ומנכ"ל החברה, פרופ' אריה בלדגרין, כי קייט ערוכה כבר לספק את השירות המורכב לכל השוק וגם לשווק את המוצר.

בלדגרין, הישראלי לשעבר, התפטר לאחרונה מדירקטוריון טבע כדי להקדיש את רוב זמנו לקייט, שהיא חברה אמריקאית. בלדגרין אמר לאחרונה ל"גלובס" לגבי היקף המכירות הצפוי של המוצר: "המתחרה העיקרית שלנו, נוברטיס, אמרה לגבי היקף השוק הפוטנציאלי שלה בשנה הראשונה כי הוא יכול להגיע למאות מיליוני דולרים, והיא פונה לשוק קטן משלנו".

אם הכל ילך לפי התוכניות, קייט תהיה החברה הראשונה בשוק ה-Car-T (טכנולוגיה לטיפול בסרטן), והיא תרצה לנצל את היתרון הזה ולהשתלט על כמה שיותר מהשוק בטרם תגיע המתחרה הבאה בתור, חברת הענק נוברטיס, אשר פונה אמנם רק לחלק מן השוק אליו פונה קייט, אולם עם טכנולוגיה דומה. מתחרה שלישית בשוק, חברת Juno, הפסיקה לאחרונה את הפיתוח של תרופת ה-CAR-T המובילה שלה לאחר כמה בעיות בטיחות בניסויים במוצר, ואף כי אמרה שייתכן שתפתח מוצרי CAR-T נוספים, נראה כי היא אינה מהווה איום לשנים הקרובות.