ליברמן עוצר את הפרטת תעש "כל עוד אורי יוגב מעורב בהליך"

שר הביטחון: "כל עוד יוגב מעורב, אין לי ביטחון שמדובר בתהליך נקי ולא מזוהם"

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (ב') במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי הוא הורה לעצור את הליך ההפרטה של התעשייה הצבאית (תעש) לאור חילוקי הדעות מול מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב.

"כל עוד אורי יוגב מעורב בתהליך הפרטת תעש, אין לי ביטחון שמדובר בתהליך נקי ולא מזוהם, ולכן הוריתי לעצור את תהליך ההפרטה עד לבחינה מחדש של כל העניין", הסביר ליברמן.

שר הביטחון נשאל בוועדה לגבי עיכוב מינויו של השר לשעבר ומקורבו יאיר שמיר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, והוא השיב במתקפה חזיתית כנגד יוגב: "עיכוב המינוי הוא המשך ההתנהלות המופקרת, שכל תכליתה לפגוע באיתנות הכלכלית של תע"א, למנוע ממנה לחזור לפעילות סדירה ואף להביא אותה לפשיטת רגל, על מנת להפריט אותה בהמשך. אורי יוגב הוא הממונה על החברות הממשלתיות כבר כמעט 4 שנים והוא נושא באחריות אישית לפגיעה באחת מתעשיות הפאר של מדינת ישראל. הוא מסכן את פרנסתם של כ-100 אלף איש שמתפרנסים באופן ישיר ועקיף מהתעשייה האווירית".

על פי מספר פרסומים ובהם זה של עמית סגל בערוץ 2, שמיר פעל לכאורה בניגוד עניינים כשקידם את עסקיו הפרטיים בזמן שכיהן כיו"ר של חברות ממשלתיות. למועמדות של שמיר לתפקיד מתנגדים גם ברשות החברות וגם במשרד המשפטים, אולם ליברמן מתעקש על המינוי למרות הדברים.