חברת פורטפוליו של כת"ב רוכשת פעילות בתחום הפרעות התנועה

את עסקת המיזוג מובילה קרן ההון הסיכון אטלס ונצ'ר, שלצד משקיעים נוספים תזרים בעסקה 10 מיליון דולר ■ כמו כן תמנה כת"ב את עופר גונן למנכ"ל קבוע

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

חברת ההשקעות בביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  (כת"ב) הודיעה היום על מינויו של עופר גונן, המשמש בשנה האחרונה מנכ"ל זמני של החברה, למנכ"ל קבוע. נוסף על כך, הודיעה החברה על עסקה של החברה הבת Luc Therapeutics לרכישת חברת אטקסיון (Ataxion), שפיתחה טכנולוגיה חדשה בתחום הטיפול באטקסיה (הפרעת תנועה על רקע פגיעה מוחית). מדובר בשתי חברות אמריקאיות.

הודעה זו היא השנייה של כת"ב ביומיים האחרונים, לאחר ההודעה אתמול על הגדלת החזקתה בחברת גמידה סל על חשבון טבע ועל הגדלת השקעתה של טבע בכת"ב עצמה. מתחילת השנה עלתה מניית כת"ב בכ-21%, ושווי החברה מסתכם ב-408 מיליון שקל.

חברת Luc Therapeutics פועלת בתחום מדעי המוח, וכת"ב תחזיק בה אחרי העסקה 20%-24%, כתלות בתנאים הקשורים למועד הסגירה. במסגרת העסקה תמוזג לתוך Luc הפעילות של חברת אטקסיון, הכוללת את המוצר לטיפול באטקסיה וכן צוות מטעם החברה, הכולל, בין השאר, אנשי מדע ופיתוח עסקי.

את עסקת המיזוג מובילה קרן ההון סיכון אטלס ונצ'ר, שהיא כיום בעלת מניות בלוק ובאטקסיון. אטלס ומשקיעים נוספים ישקיעו סכום המוערך בשוק ב-10 מיליון דולר, שחלקו ישולם לבעלי המניות הקיימים של אטקסיון (שיקבלו מזומן ומניות של לוק) וחלקו יושקע לתוך החברה. בעלי מניות נוספים ב-Luc הם נוברטיס, שלה יש הסכם פיתוח למוצר של החברה לטיפול בדיכאון, וחברת סיניונה (Siniona) האירופית, המתמחה בתחום המוח.

עופר גונן מונה למנכ"ל קבוע

מכת"ב נמסר כי Luc פועלת בתחום מדעי המוח, שהוא אחד התחומים החמים בסקטור הביומד, אך בניגוד לתחום הסרטן, לא היו בו פריצות דרך משמעותיות בשנים האחרונות, ולכן הוא מעט פחות תחרותי (אם כי יותר מסוכן מדעית). מתוך הערכה כי שוק ההנפקות עשוי להיפתח בשנתיים הקרובות, ביקשה Luc לשלב בתוכה חברה נוספת כדי ליצור זרם של הודעות באופן שיתאים לחברה השוקלת להפוך לציבורית.

ל-Luc יש כאמור הסכם פיתוח משותף עם נוברטיס, הכולל אבני דרך עד סכום של מעל 300 מיליון דולר. החברה הודיעה היום כי אחת מאבני הדרך האלה עשויה להתממש עד הרבעון השלישי של 2017, ולהניב לחברה סכום המוערך ב-10 מיליון דולר ומעלה. השקעה זו של נוברטיס, אם וכאשר תתבצע, מעניקה ל-Luc שווי של 75 מיליון דולר.

גונן, שמונה היום רשמית למנכ"ל כת"ב, משמש למעשה בתפקיד מנובמבר 2015. בתקופה זו החברה ביססה את פעילותה בארה"ב, שהחלה במיזוג לתוכה של חברות שהיו בבעלות בעל השליטה בכת"ב בשרשור, לן בלווטניק, והמשיכה בהרחבת החברות האלה ובחינת חברות נוספות באזור בוסטון וגיוס ד"ר ג'וליאן אדמס, מבכירי תעשיית הביוטק האמריקאית, לתפקיד מנהל פעילות החברה בבוסטון. בתקופה זו גוייסו לחברות פורטפוליו של כת"ב כ-130 מיליון דולר (מתוכם כת"ב עצמה השקיעה כ-10 מיליון דולר) ועוד 40 מיליון דולר גויסו במימון לא מדלל באמצעות שיתופי פעולה עסקיים.