סיטי שוקל להכניס את ישראל למדד אגרות החוב הממשלתיות

מהודעת הבנק עולה כי בעקבות הכנסת ישראל למדד צפוי לחץ במסחר של הדולר-שקל, וזאת למרות שמשקלה של ישראל במדד יהיה שברירי אחוזים ■ מסחר בפורקס - סיכונים וסיכויים

דולר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דולר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אגרות החוב של ממשלת ישראל צפויות להיכלל בקרוב במדד האג"ח הממשלתי העולמי של סיטי בנק (World Government Bond Index). בהודעה שפרסם היום (ב') הבנק נאמר כי צירופה של ישראל צפוי ליצור לחץ נוסף לתיסוף השקל, למרות שמשקלה היחסי של ישראל במדד צפוי להיות בשברי אחוזים.

ההשפעה הראשונית שתהיה לצירוף למדד צפויה להיות עלייה במחירי האג"ח הממשלתי הסחיר כתוצאה מהביקושים שיוזרמו על-ידי תעודות סל ומכשירי השקעה אחרים העוקבים אחרי המדד. ההשפעה המשנית תהיה בתיסוף השקל עקב הרכישות. יחד עם זאת קשה להעריך מראש בכמה ישפיע המהלך על השקל משום שמשקיעים רבים צפויים לגדר את השקעתם מפני סיכוני מטבע .

הכנסתה של ישראל למדד נשקלת לאור היקף החוב הממשלתי השקלי, העולה על 600 מיליארד שקל ועמידה בקריטריונים נוספים. בהודעת הבנק נאמר כי משרד האוצר הציג עמדה " אמביוולנטית " לגבי הצירוף למדד וכי אנשי האוצר העריכו כי בנק ישראל לא יראה בעין יפה את ההשפעה שתהיה לכך על שער החליפין של המטבע. בסיטי מציינים עם זאת כי האוצר לא יוכל למנוע את המהלך.