הקרב בברק אן.וי עולה מדרגה: פסגות דורש הבהרות מהחברה

בעלי השליטה בברק אן.וי מנסים להחליף את הדירקטור החיצוני, הדירקטוריון מתנגד למהלך, וברקע בית ההשקעות פסגות דורש הבהרות

שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

הקרב בין בעלי השליטה בבראק אן.וי  לדירקטוריון החברה על הדחת הדח"צ עולה מדרגה. בית ההשקעות פסגות שיגר היום מכתב לבראק אן.וי בו הוא מבקש הבהרות אודות הניסיון של בעלי השליטה בחברה להדיח את הדח"צ. יש לציין כי מדובר במקרה חריג מאוד בו בית השקעות בסדר גודל כמו פסגות לוקח חלק פעיל במאבק על דמותו של דירקטוריון ולמעשה מממש את זכותו (וזכות המשקיעים שמפקידים כסף בבית ההשקעות) להתערב בניהול חברה בה הוא מושקע בסכומים ניכרים.

אתמול דיווחה בראק אן.וי כי הדירקטוריון התבקש על ידי BCRE (בעלת השליטה בחברה שנשלטת בידי אנשי העסקים שמעון ויטראוב ורונן פלד) לכנס אסיפת בעלי מניות מיוחדת לצורך מינויים של שלושה דירקטורים נוספים (שאינם דירקטורים חיצוניים), כולל מינויו של אריאל פודרויסקי, מנכ"ל BCRE, לתפקיד דירקטור. במקביל, ביקשו וינטרוב ופלד לסיים את כהונתו של הדירקטור הבלתי תלוי רוברט ישראל, המכהן כחבר במועצת המנהלים בחברה מאז אוקטובר 2011. הנימוק של ויטראוב ופד לבקשה היה "היעדר אמון".

דירקטוריון בראק אן.וי מונה 7 חברים, מתוכם שני דח"צים, נוסף על ישראל. לאחר המהלך, אם יושלם, יתרחב הדירקטוריון לתשעה חברים. בדירקטוריון מכהנים היו"ר יאן הילקה ואן דר מיר (שהודיע בינואר על סיום תפקידו באפריל הקרוב) ועמו מכהנים בדירקטוריון גם לאמברטוס ואן דר הובל, ווילם ואן האסל, נסיה קוטסו, אולריך טאפה, אור לבקוביץ' וישראל - הדירקטור שבמחלוקת.

בראק אן.וי כתבו כי "הדירקטוריון מוצא לנכון להודיע כי הוא דוחה על הסף ומכל וכל את האמירה של בעלת העניין בדבר 'היעדר האמון' ברוברט ישראל. יודגש כי ישראל מכהן כדירקטור בלתי תלוי בדירקטוריון החברה כחמש שנים וחצי, יותר מכל חבר דירקטוריון אחר בחברה. בתקופת כהונתו זו צבר ניסיון רב וידע לגבי עסקי החברה ותרם רבות להצלחתה העסקית של החברה, ובו בעת לביסוס דירקטוריון החברה כדירקטוריון מקצועי ועצמאי הפועל בהתאם לעקרונות ממשל תאגידי נאותים". עוד מציינים בחברה כי "בכוונת הדירקטוריון לבחון בזמן הקרוב ובמסגרת לוחות הזמנים הקבועים בדין ובתקנון החברה (עד תום 21 יום ממועד ההודעה) את בקשתה של בעלת העניין לכינוס אסיפה".