נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הריבית באוסטרליה נותרה על כנה

ירידות שערים בוול סטריט ■ גדלו הסיכויים להעלאת ריבית הפד בפגישה הקרובה ■ הבנק המרכזי האוסטרלי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.5%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע ירידות שערים בוול סטריט, בעוד המשקיעים מגיבים לעלייה בציפיות להעלאת ריבית הפד בפגישה הקרובה ב-15 במארס.

 

לפי חברת CME Group, הסיכויים להעלאת ריבית הפד החודש גדלו לכ-86%. זאת לאור נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה בארה"ב והצביעו על שיפור בתעשייה ובצריכה הפרטית. "מספרים טובים מהצפי הובילו את השוק להאמין כי לפד יהיהו סיבות נוספות להעלות את הריבית בפגישה בשבוע הבא", מציינת מרגרט יאנג, אנליסטית בחברת CMC Markets.

באירופה גוברת הדריכות לקראת הבחירות בצרפת, שייערכו באפריל השנה. פרנסואה פיון, המועמד השמרני לנשיאות צרפת, אמר בתחילת השבוע כי הוא לא פורש מהמרוץ חרף חקירת השחיתות נגדו. סקרים אחונים שפורסמו בצרפת הראו כי המועמד של מפלגת המרכז, עמנואל מקרון ממשיך לצמצם את הפער מול מועמת הימין הקיצוני מארין לה-פן בסיבוב הבחירות הראשון.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

 

הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 1.5% בטענה כי השיפור בכלכלה הגלובלית תרם לעלייה במחירי הסחורות ובכך גם להכנסות המדינה. הדולר האוסטרלי מתחזק בכ-0.8% לאחר ההחלטה.

מניות הסחורות באוסטרליה בלטו היום במסחר. נציין את ריו-טינטו ווודסייד.