הסנאט האמריקאי קורא לממשל להגן על מוסדות יהודיים

כל 100 הסנאטורים פנו למשרד המשפטים, למשרד לביטחון המולדת ול-FBI בדרישה לבלום גל האיומים על מרכזים קהילתיים ובתי ספר יהודיים ■ עד עתה התקבלו איומים על יותר מ-100 מוסדות יהודיים; 4 איומים נרשמו היום

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

על רקע גידול משמעותי במספר האיומים על מוסדות יהודיים ודיווחים על חילול בתי עלמין יהודיים בארה"ב קורא היום (ג') הסנאט לממשל טראמפ לנקוט צעדים לבלימת הנגע האנטישמי ולהגן על מוסדות הקהילה היהודית בארה"ב.

כל 100 המחוקקים בסנאט חתמו על מכתב למשרד לביטחון המולדת, למשרד המשפטים ול-FBI, שבו הם מביעים חשש מהעליה בתקריות אנטישמיות בארה"ב. "אנו מודאגים מכך שהגידול במספר התקריות ואי ההצלחה להתייחס לתקריות אלה ולמנוע אותן מעמידים בסכנה אנשים חפים מפשע ופוגעים באיתנות הפיננסית של מרכזים קהילתיים יהודיים", נאמר במכתב.

הסנאטורים קראו ל-3 הגופים הפדרליים לקיים תקשורת עם מוסדות ספציפיים ברחבי ארה"ב, לרבות מרכזים קהילתיים יהודיים, בתי ספר יהודיים, בתי כנסת ומוסדות אחרים ולדון עימם על סיוע פדרלי לחיזוק ההיערכות והגברת הביטחון סביבם.

"אנו מודעים לכך שמניעים אנטישמיים מחוללים את גל האיומים ואנו מעודדים את משרד הממשל ליידע גופים משטרתיים ברמת המדינה, המחוז והעיר למחויבותם (למנוע תקריות כאלה) מתוקף החוק למניעת פשעי משטמה וחוקים פדרלים אחרים", נאמר במכתב.

קבוצת סנאטורים יזמה מכתב נוסף, שנמצא עתה בשלב איסוף חתימות, ובו נקרא ממשל טראמפ להגדיל את הסיוע הפדרלי לשדרוג הביטחון של מוסדות ציבוריים שלא למטרות רווח מ-20 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר.

מאז כניסת טראמפ לבית הלבן התקבלו יותר מ-100 איומים על מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב, רובם טלפונית וחלקם בדוא"ל. רק היום נרשמו 4 איומים. באחרונה נעצר חשוד בשיגור איומים ל-8 מוסדות. חקירה העלתה שהוא פעל ממניע אישי - נקמה בחברתו לשעבר, שלפי כמה דיווחים עבדה במרכז קהילתי יהודי. הוא נחשב כ"חקיין", ואין לו קשר לרוב האיומים שהתקבלו בחודש שחלף.