מניות הבנקים וטבע משכו את הבורסה לסגירה חיובית

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ■ פתיחה יציבה בוול סטריט ■ עליות קלות באירופה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ד') בעליות שערים, לאחר נעילה חיובית אתמול. המסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה שלילית, ובורסות אירופה נסחרות בעליות קלות. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת לאחר שהתאוששו מעט לאור הציפיות להעלאת הריבית בארה"ב עוד החודש. היום נפתח המסחר בוול סטריט ביציבות.

 

הסיכויים להעלאת ריבית הפד עוד החודש עומדים על למעלה מ-80%. זאת לאור דברי יו"ר הפד, ג'נט ילן, אשר רמזה בשבוע שעבר כי כבר בישיבת ועידת השווקים הפתוחים ב-14 וה-15 לחודש זה תעלה הריבית, וכן לאור נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה בארה"ב, והצביעו על שיפור בתעשייה ובצריכה הפרטית. "מספרים טובים מהצפי הובילו את השוק להאמין כי לפד יהיו סיבות נוספות להעלות את הריבית בפגישה בשבוע הבא", ציינה מרגרט יאנג, אנליסטית בחברת CMC Markets .

במהלך היום אתמול פורסם כי בנק ישראל רכש במהלך פברואר דולרים בסכום כולל של 1.1 מיליארד דולר, במסגרת מאבקו בספקולנטים וניסיונותיו לבלום את התחזקות השקל. למרות התערבות הבנק נחלשו הדולר והאירו מול השקל במהלך פברואר בשיעור של 2-3%.

מהודעת הבנק עולה כי בסך-הכול רכש הבנק במהלך חודש פברואר 1.365 מיליארד דולר, שמתוכם 250 מיליון דולר היו רכישות מתוכננות במסגרת תכנית קיזוז השפעת הפקת הגז בישראל על שער החליפין, והיתר - רכישות מזדמנות בשוק המט"ח.

בנק ישראל ממשיך בצעדים לעידוד ההתייעלות במערכת הבנקאית, ופרסם טיוטת הוראה חדשה לבנקים, המעודדת את הבנקים לבחון גם את האפשרות לצמצם את ההוצאות על נדל"ן ותחזוקה של יחידות המטה וההנהלה, לרבות באמצעות בחינה מחודשת של המיקום הגיאוגרפי של יחידות אלה ומעבר ממרכזי הערים הגדולות (לידיעה המלאה).

 

אמש פורסם כי ממשל טראמפ מקיים מגעים עם ישראל איך למתן פעילות ההתנחלויות, זאת לאחר הכרזת טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת לטראמפ ולרה"מ בנימין נתניהו בפברואר כי "הייתי מעוניין שישראל תמתן את פעילות ההתנחלויות שלה". עתה מתקיימים הדיונים כיצד יבוא דבר זה בדיוק לידי ביטוי, וכיצד תהיה לדבר נגיעה למגעי השלום העתידיים בין ישראל לפלסטינים. 

אתמול פורסם בחדשות 2 כי נתניהו נחקר שוב, חקירה שארכה כ-5 שעות. החקירה עסקה בתיק 2000, ובסיומה אמרו החוקרים לראש הממשלה שהוא יידרש למספר חקירות נוספות - בניגוד לדברי המפכ"ל אלשיך לפיהם החקירה נמצאת בשלביה הסופיים. 

מניות הפארמה טבע , מיילן  ופריגו  ריכזו עניין גם היום ופתחו את יום המסחר במגמה חיובית, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא "עובד על תוכנית שתגרום לחברות התרופות להתחרות זו בזו ותוריד את מחירי התרופות עבור כל האמריקאים". המניות כולן רשמו ירידות אמש עם סיום המסחר בוול סטריט.

מניות הבנקים לאומי , פועלים , בינלאומי  ומזרחי טפחות  נסחרו בעליות.

מניות הסלולר בזק  ופרטנר  ריכזו עניין לאור הפרסומים כי משרד התקשורת יפרסם את מחירי השימוש בטלפוניית בזק.  משרד התקשורת העביר למשרד האוצר את הטיוטה הסופית לעניין מחירי הטלפוניה ברשת בזק בשימוש על ידי ספקיות האינטרנט. בכך, מקווים במשרד תושלם רפורמת השוק הסיטונאי במלואה, אחרי שהרפורמה באינטרנט כבר עובדת, והרפורמה בשימוש בתשתיות בזק הפסיביות החלה לעבוד וסלקום ופרטנר מקבלות נגישות לתשתיות (לידיעה המלאה).

כמו כן, ועד העובדים בחברת פלאפון השעה את ה עיצומים מתוך מטרה להיכנס למשא-ומתן מואץ עם הנהלת החברה על הסכם קיבוצי חדש. ככל הידוע, חלה התקדמות משמעותית בין הצדדים, ואם לא יהיה פיצוץ של הרגע האחרון, ניתן יהיה להגיע לסיכומים בקרוב. ועד העובדים בפלאפון החליט, כמחווה של רצון טוב, לשחרר סחורה שהייתה תקועה במרלו"ג ולהעלות את אתר פלאפון בחזרה לאוויר (לידיעה המלאה).