משרד התקשורת יפרסם מחירי השימוש בטלפוניית בזק

המחירים לפרטנר וסלקום יעמדו על 16 שקל בחודש ו-1.5 אגורות לדקת שיחה - עלייה לעומת המקור, אך עדיין מחירים אטרקטיביים למפעילים מתחרים

משרד התקשורת העביר למשרד האוצר את הטיוטה הסופית לעניין מחירי הטלפוניה ברשת בזק בשימוש על ידי ספקיות האינטרנט. בכך, מקווים במשרד תושלם רפורמת השוק הסיטונאי במלואה, אחרי שהרפורמה באינטרנט כבר עובדת, והרפורמה בשימוש בתשתיות בזק הפסיביות החלה לעבוד וסלקום ופרטנר מקבלות נגישות לתשתיות.

ל"גלובס" נודע כי המחירים שנקבעו לטלפוניה הם תשלום קבוע של 16 שקלים ו - 1.5 אג' לדקת שיחה. כלומר, אלה יהיו המחירים שישלמו פרטנר וסלקום (או כל ספק אחר) עבור השימוש בטלפוניה של בזק. נזכיר כי המחירים המקוריים היו 7 שקלים ואג' לדקת שיחה, כך שבהחלט מדובר על עליית מחירים לעומת המקור, אך עדיין מדובר במחירים שהם יהיו אטרקטיביים למפעילים מתחרים שיוכלו להשתמש בטלפוניה הקיימת של בזק ולהציע אותה ללקוחותיהם.

חשוב גם לציין שהמחירים אינם כוללים קישור גומלין, כך שעל התשלום הזה יש להוסיף עוד כמה שקלים בחודש עבור קישור גומלין לרשתות הסלולר.

עוד דבר שחשוב להדגיש הוא שעבור הלקוח אין מדובר בהחלפת הטלפון או בהתקנת קו נוסף. מדובר באותו הטלפון של בזק ובאותה הטכנולוגיה בדיוק, אלא שבמקום לרכוש את השירות מבזק, הלקוח ירכוש אותו מפרטנר או מסלקום.

עוד נודע שבמקביל לפרסום מחירי הטלפוניה, שכאמור ממתינים כרגע רק לאישור של משרד האוצר, עומד משרד התקשורת לפרסם את מדיניותו לגבי צמצום מרווחים (Margin Squeeze). המונח מתייחס לשאלה מה קורה כאשר בזק מפחיתה את מחירי האינטרנט שלה ללקוחותיה, וכיצד זה אמור להשפיע על המחירים שהיא מוכרת את תשתיותיה לשימוש פרטנר וסלקום. המנגנון שייקבע אמור לאפשר למתחרים ליהנות מירידת המחירים, ועל ידי כך למנוע מהמונופול לנצל את כוחו לרעה.