הבינלאומי: תוקם יחידת חדשנות, העובדים מתאגדים בהסתדרות

יחידת החדשנות תכלול גם עובדים מיחידות שונות של הבנק ■ העובדים התאגדו זמן קצר לאחר עזיבת המנכ"ל הוותיק של החברה, אמנון בק

סמדר ברבר צדיק/ צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק/ צילום: תמר מצפי

הפעילות של מתף, חברת המחשוב של הבנק הבינלאומי מתרחבת: ל"גלובס" נודע, כי הבינלאומי מקים מחלקה לחדשנות ודיגיטל, שתהיה חלק ממתף. בראש המחלקה תעמוד שירלי שוהם קליין שעמדה עד כה בראש מחלקת האסטרטגיה של הבנק, וריכזה את נושא הפינטק בבנק. המחלקה תכלול עובדים ומנהלים שטיפלו עד כה גם בנושא הדיגיטל במסגרת תפקידיהם בחטיבות השונות, וכעת הם יעברו אל המחלקה החדשה במתף, במטרה להאיץ ולייעל את פעילות הבנק בתחום.

מנכ"לית הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק אמרה בתגובה: "עולם הבנקאות משתנה ללא הרף ועמו שינויים דרמטיים בהרגלי הצריכה של לקוחות. הבינלאומי מוביל חדשנות בעיקר במוצרים ושירותים בתחומי שוק ההון והקמעונאות, בחלקם נבטו בחברות הפינטק שאימץ הבנק ובחממת הסייבר שלנו".

תחום הטכנולוגיה מהווה אתגר משמעותי לכל הבנקים, ונראה כי גם בבנק הבינלאומי שמים דגש על הנושא. לפני מספר שבועות פורסם ב"גלובס" כי מנכ"ל מתף הוותיק אמנון בק הודיע כי יעזוב. טרם מונה לבק מחליף, והערכות הן כי אל החברה יובא מנכ"ל מחוץ לקבוצה, ומתוך עולם ההיי-טק. בניגוד לבנקים הגדולים שמרשים לעצמם להוציא כספים רבים על השקעות בתחום הטכנולוגיה, הבינלאומי, שאינו גדול, צריך לברור בקפידה את השקעותיו ואת האסטרטגיה שלו בתחום. עד כה הבינלאומי העדיף לפעול בתחום הפינטק באמצעות שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ וגופים חיצוניים, המפתחים יישומים ומוצרים.

בתוך כך נראה כי עובדי מתף, שמבינים כי התחום בכלל ובבנק הבינלאומי בפרט צפוי לעבור שינויים, והיום נודע כי הם התאגדו בהסתדרות. כ-550 העובדים מאוגדים כעת, ובכוונתם לפעול לגיבוש הסכם קיבוצי עם הנהלת הבנק. בהודעה מטעם ההסתדרות גם נמסר כי: "ברקע למהלך ההתארגנות, שוררת אי ודאות בנוגע לשינויים צפויים בצמרת החברה".