נעילה חיובית בבורסה בת"א; אלקטרה צריכה קופצת ב-9%

עליות שערים בוול סטריט ■ האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בארה"ב בשבוע הבא? ■ טבע רשמה ירידות ■ רשות ההגבלים אישרה את עסקת מכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה חיובית. בורסות וול סטריט רושמות עליות שערים. המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, ואסיה ננעלה במגמה שלילית בעיקר.

 

הסיכויים להעלאת ריבית הפד עוד החודש עומדים על למעלה מ-80%. זאת לאור דברי יו"ר הפד, ג'נט ילן, אשר רמזה בשבוע שעבר כי כבר בישיבת ועידת השווקים הפתוחים ב-14 וה-15 לחודש זה תעלה הריבית, וכן לאור נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לאחרונה בארה"ב, והצביעו על שיפור בתעשייה ובצריכה הפרטית.

מנתוני סיכום למאזן התשלומים שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי העודף הגדול בחשבון השוטף של ישראל - הגורם העיקרי להתחזקות השקל - נשמר גם ב-2016: ישראל הלוותה למעשה לעולם 12.4 מיליארד דולר מכפי שלוותה ממנו, לעומת 13.7 מיליארד ב-2015 ו-11.7 מיליארד ב-2014.

מניות הפארמה הגדולות, טבע , מיילן  פריגו  המשיכו לעמוד במוקד לאחר שרשמו אמש עליות במהלך יום המסחר בבורסה בת"א. זאת לאחר טלטלה שיצר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא "עובד על תוכנית שתגרום לחברות התרופות להתחרות זו בזו, ותוזיל את מחירי התרופות עבור כל האמריקאים". טבע רושמת ירידות בעוד שאר מניות הפארמה מטפסות.

 

אלקטרה צריכה   בלטה לחיוב במסחר לאחר שרשות ההגבלים אישרה לה לרכוש את גולן טלקום, אך תחת תנאים מגבילים, במסגרתם  בכל אחד משלושת הרבעונים הקרובים, תציע גולן לציבור לפחות מבצע אחד שמשכו לא יירד משלושה שבועות, שבו יוצעו חבילות סלולר במחיר נמוך מ-30 שקל לקו לתקופה של 24 חודשים ובתנאים שאינם נחותים מתנאי חבילת ה-25 שקל המוצעת כיום. (לסיפור המלא)

אלקטרה   נדל"ן מכרה אתמול לחברה האחות את החזקותיה בפרויקט מידטאון. חלקה של אלקטרה נדל"ן בפרויקט עומד על 12.5% והיא תקבל כ-42 מיליון שקל בתמורה לעסקה. בנוסף תקבל אלקטרה נדל"ן 43% מהדיווידנדים שיקבל החלק הנמכר מהפרויקט.

בנק אגוד השלים השבוע את מכירת מניותיו בכלכלית  ירושלים, מניות שעוקלו במסגרת כינוס הנכסים של איש העסקים אליזר פישמן. בסך הכל כתוצאה מהמימוש יתווספו לקופת כינוס נכסי אליעזר פישמן 33.2 מיליון שקל.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  ומניית בזק  ריכזו עניין.