בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; באסיה נרשמו עליות

בארה"ב פורסם דוח תעסוקה שהיה טוב מהצפוי ■ נשיאת דרום קוריאה הודחה רשמית על רקע פרשת השוחד בסמסונג

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת לאחר שבמשך מרבית היום נסחרו במגמה חיובית, ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בהמשך לנעילה החיובית ברוב בורסות אסיה. בשוק מעכלים את דוח התעסוקה האמריקאי היום לאחר החלטת הריבית באירופה אתמול. 

 

מדד Stoxx 600 האירופי עלה בכ-0.1% . המשקיעים עדיין מעכלים את דברי מריו דראגי הנגיד האירופי שהותיר אמש את הריבית ללא שינוי. דראגי רמז כי לא ישיק תוכנית תמריצים חדשה.  

בשוק מתמחרים העלאת ריבית בארה"ב כבר בהחלטה בשבוע הבא - סיכויים של למעלה מ-90%. גם בשוק האג"ח המגמה דומה - התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים זינקו ל-2.62%. 

היום ב-15:30 התפרסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש פברואר, הדוח שמסכם חודש מלא ראשון של דונלד טראמפ בבית הלבן. הדוח הקודם פורסם זמן קצר אחרי כניסתו לנשיאות ב-200 בינואר.

לפי הדוח לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא חקלאי) נוספות 235 אלף משרות חדשות בפברואר, לעומת צפי הכלכלים לתוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר שופר ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7% , בהתאם לצפי הכלכלנים.

 

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אישרה במסיבת עיתונאים כי בריטניה תחל במו"מ הברקזיט עם האיחוד האירופי כבר בסוף החודש הנוכחי. 

עליות ברוב בורסות אסיה

בורסות אסיה נסחרו היום בעליות שערים בהמשך לנעילה חיובית בוול סטריט אמש. בורסת יפן הובילה את העליות במזרח. 

 

מדד הניקיי היפני זינק במסחר על רקע היחלשות הין והדברים של הנגד האירופי, והמדד נמצא ברמתו הגבוהה מזה כחמישה ימים. 

מחיר הנפט ירד אתמול מתחת ל-50 דולר לחבית והיום הוא עולה קלות בבורסות המזרח. מחיר הזהב השחור צנח ביותר מ-7% השבוע על רקע עלייה במלאים.  

נשיאת דרום קוריאה פארק גון הייה (Park Geun-hye) הודחה היום רשמית לאחר שביהמ"ש אישר את החלטת הפרלמנט להדיח אותה על רקע חשדות למעורבותה בשוחד מחברת סמסונג.