הבורסה ננעלה ביציבות; כיל נפלה בכ-3%, מניות הבנקים עלו

אתמול לא התקיים מסחר לרגל חג פורים ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הפד יעלה השבוע ריבית בסבירות גבוהה

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') ביציבות, לאחר חופשת חג פורים. בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, בעוד המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת.

 

דוח התעסוקה האמריקאי היכה את התחזיות המוקדמות, כשהצביע על תוספת של 235 אלף משרות חדשות בחודש פברואר, לעומת צפי הכלכלים לתוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר שופר ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7%.

הדוח מאשר כמעט בוודאות כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית פעם נוספת כבר בפגישתו השבוע. התבטאויות בכירי הפד בעניין, החוזים על הריבית ודעת רוב של כלכלנים ואנליסטים מאשרים כי כנראה מדובר בעובדה מוגמרת, גם בשווקים.

בבנק לאומי המליצו בסקירתם השבועית על חשיפה מנייתית ממוצעת: "רמת הסיכון בהשקעה באפיק ממשיכה לעלות במקביל לעליות החדות במדדי המניות העיקריים בעולם. בשלב זה, לאור רמת התמחור הגבוהה גם בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", לדבריהם.

הכלכלנים ממליצים על אחזקה מהותית במניות ישראל, ומסבירים כי רווחי הפירמות המקומיות צפויים לגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בנוסף, הם מציינים, תמחור שוק המניות הישראלי עדיף על שוקי המניות העיקריים בחו"ל. "יחד עם זאת, קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים בגלל שמספר מניות שאינן מומלצות, הינן בעלות משקל גבוה יחסית במדדים אלו", כותבים בלאומי.

 

מניות הפארמה טבע , מיילן , אופקו  ופריגו  ריכזו עניין, זאת לאחר טלטלה שיצר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע שעבר, לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא "עובד על תוכנית שתגרום לחברות התרופות להתחרות זו בזו, ותוזיל את מחירי התרופות עבור כל האמריקאים".

קנון  דיווחה בסוף השבוע על המשך התמיכה שלה בחברה הבת המקרטעת קורוס, כשנתנה הסכמתה למימון בהיקף של כ-114 מיליון דולר להמשך פעילותה. במקביל למתן ההלוואה, תשוחרר קנון מערבויות לבנקים בהיקף של 125 מיליון דולר, שהעניקה ליצרנית המכוניות הסינית המפסידה, שבה היא מחזיקה במשותף עם התאגיד הסיני צ'רי.

מניית כיל ריכזה עניין.

מניות הבנקים הפועלים , דיסקונט השקעות , לאומי  ומזרחי טפחות  רשמו עלייה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]