עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה לקראת שבוע עמוס

דוח התעסוקה האמריקאי היכה את התחזיות - הפדרל ריזרב יעלה את הריבית השבוע בסבירות גבוהה ■ הין היפני נחלש מול הדולר

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ב') בעליות שערים, ובורסות אסיה ננעלו במגמה חיובית, בתגובה ראשונה לדוח התעסוקה האמריקאי מסוף השבוע ולקראת שבוע עמוס בשווקים. כעת מאותתים החוזים העתידיים על ירידות בוול סטריט.

 

דוח התעסוקה האמריקאי היכה את התחזיות המוקדמות, כשהצביע על תוספת של 235 אלף משרות חדשות בחודש פברואר, לעומת צפי הכלכלים לתוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר שופר ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7%.

הדוח מאשר כמעט בוודאות כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית פעם נוספת כבר בפגישתו השבוע. התבטאויות בכירי הפד בעניין, החוזים על הריבית ודעת רוב של כלכלנים ואנליסטים מאשרים כי כנראה מדובר בעובדה מוגמרת, גם בשווקים.

 

 

מניית  Amec Foster זינקה בלמעלה מ-15% לאחר שדיווחה כי הגיעה להסכם עם חברת John Wood Group  ששווייו למעלה מ-2 מיליארד דולר.

הין היפני הוסיף להיחלש מול הדולר, ומיטיב עם מניות היצוא הגדולות במדינה. ין חלש מאפשר יצוא יפני זול יותר ומגדיל רווחים בינלאומיים שמומרים למטבע המקומי.

בינתיים, הבוקר דווח כי הזמנות המכונות (ליבה) נפלו ביפן בחודש ינואר ב-3.2%, החמצה גדולה של תחזיות האנליסטים לעלייה של 0.5%.

ועוד מיפן: אתמול בוצע סקר שהצביע על עוד ירידה בתמיכה בראש הממשלה שינזו אבה, ל-56% בלבד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]