נעילה מעורבת בוול סטריט: מובילאיי זינקה בכ-30%

אינטל הודיעה על רכישת מובילאיי תמורת כ-15 מיליארד דולר ■ האם הפד יעלה ריבית ביום רביעי? ■ הנפט בשפל של שלושה חודשים ■ המסחר הסתיים ב-22:00 שעון ישראל בשל מעבר לשעון קיץ בארה"ב

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') במגמה מעורבת. המשקיעים דרוכים לקראת שטף נתונים מהותיים שיפורסמו במהלך השבוע, במרכזם החלטת הריבית של הפד ביום רביעי. נזכיר שהמסחר נפתח היום ב-15:30 שעון ישראל והסתיים ב-22:00, וזאת עקב מעבר לשעון קיץ בארה"ב.

 

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, על רקע פרסום דוח התעסוקה, שהיכה את התחזיות המוקדמות והצביע על תוספת של 235 אלף משרות חדשות בחודש פברואר, בעוד הצפי בשוק עמד על תוספת של 210 אלף משרות. נתון חודש ינואר עודכן ב-11 אלף לתוספת של 238 אלף משרות. שיעור האבטלה רשם ירידה של 0.1% לרמה של 4.7%.

מה יהיה מחיר הלאומנות של טראמפ בנוסח "אמריקה תחילה"?

נתון התעסוקה החיובי נותן רוח גבית להמשך המדיניות המרסנת של הפד. מחר תתכנס ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי לישיבה בת יומיים, בסיומה תחליט האם להעלות את הריביות ב-0.25% ל-1%-0.75%. החוזים העתידיים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-90% לכך שהפד יפעל. מלבד השיפור בנתוני התעסוקה, חשוב לציין כי לנגד עיניהם של בכירי הפד עומדים גורמים נוספים כגון נתוני האינפלציה, שקרובה ליעד של 2% וכן המדיניות הכלכלית שמתכנן הנשיא טראמפ, שצפויה (אם תמומש) לתמוך בצמיחה, בשוק התעסוקה ובאינפלציה. 

עם זאת, אחד הגורמים שמעיב על המשך העלייה בקצב האינפלציה הוא הנפט, שנסחר בימים האחרונים תחת לחץ וזאת בצל נתונים שפורסמו בארה"ב והצביעו על גידול חד במספר אסדות הקידוח הפעילות ובמלאי הנפט. מחיר הזהב השחור נופל היום לרמה של כ-48 דולר לחבית, שפל של שלושה חודשים. 

אירוע נוסף שעשוי/עלול להשפיע על כיוון השווקים השבוע הוא הבחירות הכלליות בהולנד והמשבר החריף עם טורקיה. ראש ממשלת הולנד מארק רוטה לא רוצה להיתפס כמי שנכנע לאיומיה של טורקיה. הוא גרם לזעם באנקרה אחרי שאתמול הוא סירב לאפשר לשר החוץ הטורקי לנחות במדינה ובלם את שר המשפחה בכניסה לקונסוליה ברוטרדם.  בכך, ייתכן שראש הממשלה ההולנדי, שעומד בראשות מפלגת שמאל-מרכז, חיזק את תדמיתו כמנהיג חזק לקראת הקרב עם מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס. אולם, וילדרס, שהיה מנהיג שולי בשנים האחרונות, צפוי להתחזק מאוד בבחירות הקרובות וגם אם לא יבחר לראשות הממשלה צפוי להיות כוח משפיע בהולנד ובאירופה.

חברת מובילאיי  טסה בכ-30%  לאחר שהודיעה היום באופן רשמי כי היא נרכשת ע"י ענקית השבבים אינטל , תמורת כ-15 מיליארד דולר. זוהי למעשה העסקה הגדולה ביותר בתולדות הכלכלה הישראלית. (לסיפור המלא)

 

מניות הפארמה דוגמת טבע , פייזר , מיילן  ופריגו  הוסיפו לרכז עניין, זאת לאחר טלטלה שיצר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע שעבר, לאחר שצייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי הוא "עובד על תוכנית שתגרום לחברות התרופות להתחרות זו בזו, ותוזיל את מחירי התרופות עבור כל האמריקאים".