נעילה שלילית באירופה; דריכות לקראת הבחירות בהולנד

הפרלמנט הבריטי אישר באופן סופי לראשת הממשלה להפעיל את סעיף 50 שמאפשר לברקזיט לצאת לדרך ■ מחר: הבחירות בהולנד והחלטת הריבית של הפד ■ נעילה מעורבת באסיה

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה שלילית. המשקיעים מתמקדים בהחלטת הריבית של הפד מחר וכן בחוסר הוודאות הפוליטי באירופה, כאשר על הפרק הבחירות המתוחות בהולנד. בוול סטריט נרשמות ירידות שערים.

 

היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של הפד לישיבה בת יומיים ומחר תודיע האם להמשיך במדיניות המרסנת. השווקים מתמחרים את העלאת הריבית כעובדה מוגברת ואם הפד יענה על הציפיות ויפעל, המשקיעים ינסו לחפש רמזים בכל הנוגע לקצב העלאות הריבית העתידי. 

"מלבד הפד, חוסר הוודאות הפוליטי באירופה עלול להכביד על שוקי המניות", מציינת מרגרט יאנג, אנליסטית בחברת  CMC Market. היא מעריכה כי הבחירות בהולנד מחר עלולות לגרום לתנודתיות גבוהה בשווקים, בעוד מפלגת הימין הקיצונית, מפלגת החירות עלולה להיות אחת הגדולות במערכת הפוליטית ההולנדית. 

בבריטניה, ראשת הממשלה תרזה מיי עלולה להפעיל בקרוב את סעיף 50 באופן רשמי לאחר שהפרלמנט  אישר אמש לפתוח במהלך שיוביל לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. הליש"ט צונחת לשפל של יותר מחודשיים מול הדולר.

מניות הבנקים באירופה, ביניהן דויטשה בנק, HSBC וקרדיט סוויס, עדיין מרכזות עניין על רקע ההערכות לפיהן הבנק המרכזי האירופי עשוי לשנות כיוון בקרוב ולהתחיל במדיניות מוניטארית מרסנת.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת על רקע מספר נתונים שפורסמו בסין.

בסין פורסם היום כי התפוקה התעשייתית צמחה בקצב של 6.3% בחודשיים הראשונים של השנה בעוד ההשקעות הפרטיות צמחו בשיעור של 6.7%, לעומת גידול של 3.2% בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, המכירות הקמעונאיות גדלו בקצב של 9.5% בחודשיים הראשונים, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על צמיחה של 10.5%.