לאחר ה-FID: קידוח "לוויתן 7" יוצא לדרך בקרוב

אסדת הקידוח אשר תקדח את "לוויתן 7" היא ה-Atwood Advantage, הפועלת בימים אלה בקידוח הפיתוח וההפקה "תמר 8" ועתידה לסיימו בשבועות הקרובים

מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י
מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י

לאחר הודעת ה-FID מטעם נובל אנרג'י, שותפויות לוויתן דיווחו הבוקר (ג') לבורסה כי הוחלט על תקציב בהיקף של כ-71 מיליון דולר לביצוע קידוח "לוויתן 7", בנוסף לקידוח "לוויתן 5", עליו הכריזו השותפות בשלהי 2016, וכל זאת בהתאם לתכנית הפיתוח של שדה לוויתן.

קידוח "לוויתן 7" הינו קידוח פיתוח והפקה, אשר עתיד להשתלב במערך ההפקה במאגר לוויתן.

ההחלטה לקדוח את "לוויתן 7" התקבלה בהמלצתה של נובל אנרג'י, מפעילת הקידוח והשותפה האמריקאית הבכירה, לבצע במועד זה את "לוויתן 7" ברצף אחד עם "לוויתן 5", על מנת להוזיל ולייעל את פעילות הקדיחה בשני הקידוחים האלה.

אסדת הקידוח אשר תקדח את "לוויתן 7" היא ה-Atwood Advantage, הפועלת בימים אלה בקידוח הפיתוח וההפקה "תמר 8" ועתידה לסיימו בשבועות הקרובים.

הקידוח מצוי כ-120 ק"מ מערבית לחיפה, במקום בו עומק הים כ-1,630 מטר. המאגר מצוי בעומק של כ-3.5 ק"מ מקרקעית הים, וקידוחו צפוי להתבצע בשלושה מקטעים: בשלב הראשון, ייקדח החלק העליון של קידוח "לוויתן 7" עד לעומק של כ-2,900 מטר מפני הים; בשלב השני ייקדח קידוח "לוויתן 5" עד לעומק סופי של כ-5,200 מטר מפני הים; בשלב השלישי ייקדח חלקו התחתון של קידוח "לווייתן 7", עד לעומק סופי של כ-5,100 מטר מפני הים.

שכבות המטרה בקידוח הינן מגיל "אוליגו-מיוקן", גיל ממוצע של למעלה מ-25 מיליון שנה.

 

בדלק קידוחים מסבירים כי במהלך הקידוח תילקח דגימת סלע גלילית באורך עשרות מטרים משכבות הקרקע העמוקות, שתועלה לאסדה ומשם למעבדות לצורך בדיקות גיאולוגיות והנדסיות שונות. באמצעות חקר שכבות הסלע ובדיקות נוספות שנעשות במהלך הקדיחה ("לוגים"), ניתן לשפר את תחזיות מודל הזרימה של המאגר ואורך חיי המאגר עשרות שנים קדימה.

מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר יוסי אבו ציין כי "הביצוע המואץ של קידוח 'לוויתן 7', בנוסף ובסמוך לקידוח 'לוויתן 5', יאפשר לנו לקבל מידע נוסף על מאגר לוויתן ועוצמתו, וכן על הפוטנציאל לגז טבעי נוסף באגן כולו. נמשיך לקדם את הפרויקט על מנת להזרים גז למשק הישראלי לפני סוף שנת 2019".