קרוסריידר של טדי שגיא רוכשת חברת סייבר תמורת 10 מ' ד'

קרוסריידר מתמחה בהפצת אפליקציות ומוצרים דיגיטליים, כשבקופתה 72.1 מיליון דולר

עידו ארליכמן / צילום: שרון דרעי
עידו ארליכמן / צילום: שרון דרעי

"או שאקנה מוצרים דיגיטליים שנמצאים בתחילת דרכם כדי להפיץ אותם, או שאקנה טכנולוגיות שישפרו לי את יכולות ההפצה ויחסכו לי זמן פיתוח או שאקנה בסיס של משתמשים", כך אמר לנו עידו ארליכמן, מנכ"ל קרוסריידר (Crossrider) בדצמבר האחרון. ארליכמן מונה לתפקיד כדי להצעיד קדימה מחדש את החברה לאחר שניזוקה מהמשבר של תעשיית ה-Ad Tech. למזלו, בקופת החברה נחו מעל 70 מיליון דולר ועכשיו הוא מתחיל להשתמש בהם.

קרוסריידר, נזכיר, נמנית עם קבוצת טדי שגיא, והיא מתמחה בהפצת אפליקציות ומוצרים דיגיטליים, כשבקופתה 72.1 מיליון דולר, נסחרת החברה בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 98 מיליון דולר, עלייה של 68% מתחילת השנה, וזאת לאחר שנפלה לשפל ששיקף שווי אפסי לפעילותה בנטרול המזומן.

החברה החלה את מסע הקניות הנוכחי שלה דווקא ברכישת חברת אבטחת סייבר, CyberGhost הגרמנית. זו מתמחה בפתרונות VPN מבוססי SAAS (תוכנה כשירות), והיא תירכש תמורת עד 9.2 מיליון אירו (10 מיליון דולר) - 3.2 מיליון אירו במזומן, 3 מיליון אירו במניות קרוסריידר ועוד 3 מיליון אירו במזומן, בתנאי שמייסד ומנכ"ל CyberGhost יישאר בחברה ושזו תציג EBITDA של 3 מיליון אירו, שנה לאחר סגירת העסקה. את 2016 סיימה הנרכשת עם EBITDA של 1 מיליון דולר (דולר, לא אירו).

"הרכישה תואמת לאסטרטגיה המוצהרת של החברה לפיה היא שואפת להרחיב את היצע המוצרים שלה על מנת לספק שירות לשוקי צריכה מתפתחים, ביניהם אבטחת סייבר", טוענת קרוסריידר בהודעתה. "כמו כן, היא מציגה סינרגיות משמעותיות לקבוצות רחבות יותר במונחים של הגדלת בסיס הלקוחות ומימוש הזדמנויות צמיחה בהן קרוסריידר פונה ללקוחות חדשים ומציעה מוצרים חדשים אותם ניתן למכור לבסיס הלקוחות הקיים".

במקביל להודעת הרכישה, הודיעה קרוסריידר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2016 כולה, אך אלו פחות רלוונטיות לעתיד כי הן לא משקפות את הרה ארגון שעוברת החברה - רה ארגון, כפי שהסברנו בעבר, במסגרתו יש לה שלוש חטיבות, אך רק שתיים מהן רלוונטיות: הראשונה, App Distribution, דהיינו הפצת אפליקציות/מוצרים דיגיטליים; השנייה, Media, דהיינו הצגת פרסומות; והשלישית, Web App and License, פעילות תוספי דפדפן, שכאמור מפסיקה את פעילותה ותחדל מלייצר הכנסות לחברה. את 2016 סיימה החברה עם הכנסות של 56.5 מיליון דולר, ירידה של 33% לעומת 2015, ועם EBITDA של 6.4 מיליון דולר לעומת 10.1 מיליון דולר בשנת 2015.