לקראת הודעת הפד: עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בירידות ■ פתיחה חיובית בנו יורק ■ היום תתפרסם החלטת הריבית של הפד, ויתקיימו הבחירות בהולנד

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') במגמה חיובית. בורסות אסיה ננעלו בירידות, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה מאמש והמשך הירידות במחירי הנפט. המסחר בוול סטריט ייפתח בשעה 15:30 שעון ישראל (בשל המעבר לשעון הקיץ בניו-יורק) ויינעל בשעה 22:00. החוזים העתידיים בבורסות ניו-יורק מאותתים על פתיחה חיובית. היום תתפרסם החלטת הריבית של הפד, ויתקיימו הבחירות בהולנד.

 

אתמול התכנסה ועדת השוק הפתוח של הפד לישיבה בת יומיים, בסיומה יוחלט האם להעלות את הריביות ל-0.75%. לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות בפד עומדים מספר גורמים, ביניהם השיפור בשוק העבודה, העלייה בקצב האינפלציה (קרובה ל-2%, יעד הפד) והמדיניות הכלכלית שמתכנן טראמפ.

מנגד, הפד בוודאי ישקול, בין היתר, את מחירי הנפט, שחזרו להיסחר בשפל של חודשים, וכן את המשך המתיחות באירופה עם הבחירות השבוע בהולנד והמשבר החריף של המדינה עם טורקיה. הערכות הן כי אם ינצח מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, הולנד עשויה להיות הבאה בתור לעזוב את האיחוד האירופי.

 

 

 

הנפט רשם עליות.

מניית טושיבה  התרסקה בלמעלה מ-12% לאחר שבורסת טוקיו הודיעה כי תפקח עליה באופן מיוחד, ובהמשך תודיע האם החליטה למחוק אותה מהמסחר.