זינוק באופטימיות של מנכ"לי החברות הגדולות בארה"ב

מדד התחזית הכלכלית של המנכ"לים של ארגון "שולחן העסקים העגול" - מדידה של הציפיות להכנסות החברות, להוצאות ההון ולתעסוקה - קפץ ב-19.1 נקודות ל-93.3 נקודות

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

האופטימיות בקרב מנכ"לי כמה מהחברות הגדולות ביותר בארה"ב זינקה ברבעון הראשון של השנה בשיעור החד ביותר מאז שהכלכלה נחלצה מן המיתון האחרון, כאשר התחזיות למכירות, לשוק העבודה ולהשקעות הפכו לחיוביות בהרבה.

מדד התחזית הכלכלית של המנכ"לים של ארגון Business Roundtable ("שולחן העסקים העגול") - מדידה של הציפיות להכנסות החברות, להוצאות ההון ולתעסוקה - קפץ ב-19.1 נקודות ל-93.3 נקודות, לפי הסקר שפורסם אתמול. העלייה הזו היא החדה ביותר מאז הרבעון האחרון של 2009, והמדד מצוי כעת מעל הממוצע ארוך הטווח שלו, 79.8 נקודות, לראשונה זה שבעה רבעונים. מדד של מעל 50 נקודות מציין התרחבות כלכלית.

מדד ציפיות המנכ"לים הוא עוד אחד בשורה של מדדי אמון של עסקים וצרכנים שרשמו עליות משמעותיות בעקבות ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות נובמבר. החברות אומרות שהן שואבות עידוד מתוכניות טראמפ להפחית את מס החברות, לצמצם רגולציה ולהשקיע בתשתיות, אך המבחן האמיתי של הכלכלה יהיה אם החברות אכן ישקיעו בהתרחבות וישכרו עוד עובדים.

הסקר, שהקיף 141 מנכ"לים, נערך מ-8 בפברואר עד 1 במארס. בתגובה לשאלה ספציפית, 52% מהמשתתפים אמרו שרפורמת מס תהיה השינוי במדיניות החשוב ביותר שייצור סביבה של צמיחה לעסקים.

המנכ"לים צפו בממוצע שכלכלת ארה"ב תצמח השנה ב-2.2%, עלייה מהתחזית שלהם מדצמבר ל-2%.