הפד העלה הריבית בארה"ב ב-0.25%; האינפלציה קרובה ל-2%

הפדרל ריזרב מאותת כרגע על שתי העלאות נוספות השנה ■ תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות ל-2.55%, לאחר שכבר חצו את רף 2.6%

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

בהתאם לתחזיות המוקדמות, העלה הערב (ד') הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.25% ל-0.75%-1%. הפד מאותת על שתי העלאות נוספות השנה. בין הנימוקים להעלאת הריבית, כלכלני הפד כותבים כי האינפלציה קרובה לאמצע היעד, כלומר ל-2%. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות לאחר ההודעה ב-5 נקודות לרמה של 2.55%.

במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום הודעת הריבית חזרה, ג'נט ילן, יו"רית הפדרל ריזרב, על הערכותיה כי הכלכלה האמריקאים ממשיכה להתפתח בקצב משביע רצון ובהתאם לתחזיות הבנק המרכזי, מה שאיפשר את העלאת הריבית.

ילן אמרה כי היא שוחחה כבר מספר פעמים על שר האוצר החדש, מנוחין, והיא צופה כי יחסי העבודה איתו יהיו טובים. לגבי פגישה עם הנשיא טראמפ, ילן אמרה כי הוא נפגשה איתו  ומצפה להמשיך לעבוד איתו.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, אמר היום לאחר הודעת הריבית בארה"ב, כי "כרגע השוק מגלם העלאת ריבית נוספת אחת בסבירות גבוהה והעלאה נוספת (שלישית) בסבירות נמוכה יותר. השוק מצפה כרגע לראות איך ישפיעו הצעדים של טראמפ על הכלכלה, כך שאם התוצאות של המהלכים שלו יהיו טובות, נראה 3 העלאות ריבית השנה".